ads

سومین مارکت تجارتی زنان در هرات شروع به فعالیت کرد

زنان تجارت پیشه در سومین مارکیت ویژه تجارت زنان در شهر هرات، آغاز به فعالیت کرده‌اند. این مارکیت با ظرفیت حدود ۴۰ دکان در بهترین موقعیت شهر هرات فعال شده که خانم‌های تجارت پیشه در آن فعالیت می‌کنند.

مرجان وفا
27 جدی 1401
سومین مارکت تجارتی زنان در هرات شروع به فعالیت کرد

زنان‌ تجارت پیشه از آغاز فعالیت این مارکیت اظهار خرسندی کرده و از امارت اسلامی خواهان حمایت‌های بیشتر از کار زنان شدند.

پس از حدود یک ماه که دومین‌‌مارکیت ویژه تجارت زنان در هرات افتتاح گردید، زنان‌ تجارت پیشه این بار در بهترین موقعیت شهر هرات فعالیت‌های شان را در سومین مارکیت تجارتی آغاز کردند.

این زنان با ابراز خرسندی از آغاز کار‌‌های تجارتی شان، از امارت اسلامی خواهان حمایت‌های بیشتر از کار زنان شدند.

فوزیه سادات، یکی  از زنان تجارت پیشه مارکیت جدید تجارت زنان را از لحاظ موقعیت و امکانات برای زنان دارای اهمیت عنوان کرده و گفت:”جای خوشی است که زنان کار می‌کنند و حدود ۴۰ دکان در مارکیت جدید وجود دارد. در این مارکیت کار وبار  انواع مختلف صنایع دستی، رستورانت‌ها، تولیدات زنان و انواع خیاطی صورت می‌گیرد.”

درعین حال مبینا حسینی، یک تن دیگر از زنان تجارت پیشه و فروشنده در این مارکیت به این نظر است که زنان خریدار در‌ چنین مارکیتی احساس راحت‌تری خواهند داشت و می‌توانند لباس‌های خصوصی شان را نیز از زنان خریداری کنند.

“در دکان ما لباس‌های خصوصی زنان است، ما خواهان حمایت زنان استیم تا بیایند و از اینجا اجناس مورد ضرورت شان را خریداری کنند.”

از سویی هم‌ مسئولان‌ اتاق‌ تجارت زنان در زون غرب توانایی زنان در راستای تجارت را قابل پسند دانسته و اظهار امیدواری می‌کند که امارت اسلامی نیز از تجارت زنان حمایت کند.

بهناز سلجوقی، معاون اتاق‌ تجارت زنان در حوزه غرب کشور می‌گوید که زنان تجارت پیشه بیش از یک ماه است که فعالیت‌های شان را شروع کرده و مارکیت جدید دارای ۴۴ دکان است.

“درحال حاضر خانم‌ها بسیار شوق فعالیت‌های اقتصادی را دارند و این زنان به گونهۀ جدی از سوی اتاق تجارت حمایت می‌شوند. ما فعلا در دیتابیس خود بیش از هزار خانم را داریم که در حوزه غرب فعالیت می‌کنند.”

از سوی دیگر شماری از زنان در هرات می‌گویند که چنین مارکیت‌هایی سهولت خوبی برای زنان در خریداری اجناس مورد ضرورت شان است.

عزیزه که به قصد خرید لباس‌ به این مارکیت آمده می‌گوید: “ما می‌توانیم خیلی راحت جنس مورد نیاز خود را از این دکان‌های زنانه خریداری کنیم و خواست ما از مسئولان امارت اسلامی این است که زنان را در این قسمت حمایت کنند.”

بر اساس معلومات اتاق تحارت زنان در زون غرب، درحال حاضر حدود ۱۴۰۰ خانم تجارت پیشه مصروف فعالیت‌های مختلف اقتصادی در این حوزه می‌باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA