ads

بلند رفتن بهای مواد اولیه در تخار و بدخشان

شماری از باشنده‌گان  تخار و بدخشان می‌گویند با آمدن زمستان و سردتر شدن هوا  نرخ مواد خوارکی در بازار افرایش یافته است.  اما مسئولان شاروالی در این ولایت‌ها می‌گویند که شکایت مردم باعث شده است که آنان بالای 34 قلم مواد اولیه نرخنامه تعین و در دسترس فروشنده‌گان قرار دهند.

عتیق الله رحیمی
24 جدی 1401
بلند رفتن بهای مواد اولیه در تخار و بدخشان

باشنده‌گان ولایات‌های زون شمالشرق می‌گویند که به دنبال سردی هوا و بسته شدن برخی از راه‌های مواصلاتی نرخ مواد خوراکی و مواد سوخت در بازار افرایش یافته است.

احمد یکی از باشنده‌گان شهر فیض آباد به کلید می‌گوید که نرخ مواد اولیه بلند رفته و مردم در فصل زمستان با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

«راه‌های مواصلاتی بند است، نرخ مواد اولیه بلند رفته، بعضی از تاجران و فروشنده‌گان بی‌انصافی می‌کنند. مردم هم بیکار و بی‌روزگار استند، از این لحاظ با مشکل جدی روبرو استند.»

حبیب‌الله یکی از باشنده‌گان تخار می‌گوید، از اینکه راه‌ها بند است، فروشنده‌گان هم از انصاف کار نمی‌گیرند.

«فروشنده‌گان نباید از مجبوریت مردم در سردی هوا سوء استفاده کنند. باید از انصاف کار بگیرند.»

در همین حال مسئولان شاروالی بدخشان می‌گویند که یک هفته قبل نرخنامه جدید را بر 25 قلم مواد خوراکی و سوخت تعیین کرده و از این نرخنامه در بازار نظارت می‌کنند.

قاری محمد اصیل، شاورال شهر فیض آباد به کلید گفت:«کارمندان ما همراه با مسئولان استخبارات در بازار نرخ‌ها را کنترول می‌کنند. نمی‌گذاریم متخلفیین گران فروشی کنند، چندین دکان مواد سوخت و چوپ را مهرو لاک کردیم. اصول ما این است که برای ده روز دکان متخلف را ببندیم، اگر دوباره به این کار ادامه دهند به مراجع عدلی و قضایی معرفی می‌کنیم.»

در عین حال حیات‌الله صفری، سخنگوی شاروالی تالقان می‌گوید که بالای 34 قلم مواد خواراکی و غیر خوراکی نرخنامه تعین کرده و پیوسته از آن در بازار نظارت می‌کند.

این در حالیست که فروشنده‌گان می‌گویند که اجناس شان را به بهای بالا می‌خرند و اگر مطابق نرخنامه شاورلی عمل کنند، هیچ مفادی برای آنان باقی نمی‌ماند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA