ads

کارکردها و دستاوردهای شفاخانه اطفال اتاترک

سه‌شنبه (20 جدی) نشستی به منظور بررسی فعالیت‌ها و دستاوردهای سالانه شفاخانه ملی و تخصصی اطفال اتاترک با حضور نمایندگان سازمان صحی جهان، بنیاد آغا خان، معاون سفیر ترکیه، شماری از مقامات امارت اسلامی و داکتران این شفاخانه برگزار شد.

هاجر جعفری
20 جدی 1401
کارکردها و دستاوردهای شفاخانه اطفال اتاترک

در این نشست مسؤلین این شفاخانه از رفع مشکلات و بهبودی در خدمات شفاخانه خبردادند.

وحدت الکوزی، رییس این شفاخانه می‌گوید:”این شفاخانه 200 بستر دارد که 160 بستر آن در بخش داخله و 40 بستر آن مربوط به بخش جراحی می‌باشد. شفاخانه دارای بخش عاجل، اسهالات، نوزاد، عمومی، سوءتغذی، جراحی عمومی، OPD و بخش ساری است.”

در عین حال اولا، نماینده سازمان صحی جهان در این نشست از ادامه همکاری‌های این سازمان با افغان‌ها تعهد سپرد.

“سازمان صحی جهان در مدت تقریبا 70 سال برای مردم افغانستان خدمات داشته و ما خدمات خود را ادامه خواهیم داد. ما به حمایت از شفاخانه اتاترک متعهد استیم.”

در عین حال داکتر نصرالله اوریا، ریس اجرایی بنیاد آغا خان در این نشست گفت که شفاخانه با مشکلات زیادی روبرو بوده، اما توانسته آن مشکلات را حل کند.

“دستاوردهای امروز شفاخانه نتیجه تلاش‏های ریاست، داکتران، وزارت صحت عامه وWHO  می‎باشد.”

این نشست در حالی برگذار می‎گردد که مردم از خدمات صحی کشور ناراض بوده و در بسیاری موارد مریضان شان را برای تداوی به خارج از کشور می‏بردند.

با این حال مقامات وزارت صحت در این نشست اطمنان دادند که این وزارت تلاش می‌کند شفاخانه‌های کشور به سویه شفاخانه‌های کشورهای همسایه برسند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA