ads

اخذ امتحان قابلگی و نرسینگ در شفاخانه حوزوی هرات

امتحان رقابتی به هدف جذب کارمندان صحی در هرات برگزار شد که به تعداد ۱۳۲۰ بشمول زنان و مردان در آن اشتراک کردند. مسئولان ریاست صحت عامه می‌گویند که این امتحان شامل دو بخش؛ قابلگی و نرسینگی است که بیش از ۵۵ درصد از اشتراک کننده‌گان این امتحان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

مرجان وفا
19 جدی 1401
اخذ امتحان قابلگی و نرسینگ در شفاخانه حوزوی هرات

امتحان قابلگی و نرسینگی به هدف جذب کارمندان صحی در هرات برگزار شد که بیش از یک هزار تن بشمول زنان و مردان در آن اشتراک کردند.

لیلی پویا، یکی از اشتراک کننده‌گان این رقابت می‌گوید:”دوماه آمادگی گرفتم، امید که یک ‌پروسه شفافی باشد. خواست ما از دولت این است که زمینه‌های کاری را برای ما ایجاد کند.”

عارفه شیرزی، یکی دیگر از اشتراک کننده‌گان می‌گوید که در این امتحان اشتراک کننده‌گان برای  چهار بست رقابت می‌کنند.

“تعداد ما زیاد است، اما تعداد بست‌ها کم است. فقط خواست ما این است که زمینه‌های کاری برای ما فراهم شود.”

همچنان سمیرا احراری، یک تن از قابله‌ها می‌گوید که تا حد ممکن آماد‌گی گرفته و امیدوار است که کامیاب شود.

“اگر تعداد بست‌ها بیشتر می‌بود، خیلی خوب بود، امروز از بین هفتصد نفر به تعداد چهار بست انتخاب خواهد شد.”

اما در بخش نرسنگی، یکی از اشتراک کننده‌گان رقابت می‌گوید:”امیدواری زیاد است، چون قرار است‌ برای چهل بست نرس انتخاب گردد، امیدواریم که کامیاب شویم و به جامعه خدمت کنیم.”

از سویی هم مسئولان برگزار کننده این امتحان از شفافیت آن اطمینان داده و می‌گویند که‌ به تعداد ۴۴ بست خالی از دو بخش نرسینگ و قابلگی به رقابت گذاشته شده است.

آصف کبیر، معاون ریاست صحت عامه‌ هرات می‌گوید:”۱۳۲۰ تن که ۵۵ درصد آنان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند در امتحان اشتراک کرده‌اند. پروسه شفاف خواهد بود.”

از سوی هم برخی از مسئولان در شفاخانه حوز‌وی هرات می‌گویند که بیش از ۷۰۰ تن از اشتراک کننده‌گان این رقابت را زنان تشکیل می‌دهند.

دکتور عبدالجلیل رسولی، رییس شفاخانه‌ حوزو‌ی هرات می‌گوید:”نتایج این رقابت تا ۲۴ ساعت بعد از برگزاری آن اعلام می‌گردد‌ و کسانی که بلندترین نمرات را گرفته باشند استخدام خواهند شد.”

شفاخانه حوزوی هرات با داشتن ۱۱۰۰ کارمند صحی، به عنوان بزرگترین شفاخانه در غرب کشور فعالیت دارد که در کنار هرات از چند ولایت‌ همجوار نیز مراجعین دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA