ads

شکایت باشنده‌گان فاریاب از افزایش بیکاری

شماری از باشنده‌گان ولایت فاریاب با شکایت از افزایش فقر و بیکاری، این مشکل را از عوامل اساسی مهاجرت روز افزون جوانان به خارج از کشور عنوان می‌کنند. آنان می‌گویند که در ۲۰ سال گذشته هیچ توجهی در زمینۀ ایجاد اشتغال برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت‌های آنان صورت نگرفته است.

آزادبیگ رسولی
14 جدی 1401
شکایت باشنده‌گان فاریاب از افزایش بیکاری

شماری از جوانان در شهرمیمنه؛ مرکزولایت فاریاب با ابراز نگرانی از افزایش بیکاری، می‌گویند که اگر زمینه‌های شغلی در کشور برای جوانان  فراهم باشد، آنان هرگز مجبور نخواهند شد که برای کار به کشور های دیگر بروند.

آنان می‌افزاند که در ۲۰ سال گذشته و پس از آن در دوران حکومت امارت اسلامی زمینۀ کار برای جوانان فراهم نشده و شمار زیادی از جوانان تحصیل کرده کشور را ترک کرده‌اند.

ذبیح‌‌الله، یکی از باشنده‌گان شهرمیمنه به کلید می‌گوید:”از اینکه وضعیت کار در کشور ما خوب نیست و جوانان نمی‌توانندکار پیدا کنند، مجبور می‌شوند که راه‌های خطرناک مهاجرت را در پیش گیرند. اگر ما زمینه‌های کاری را در کشور خود داشته باشیم جوانان هرگز به کشورهای دیگر مهاجرت نمی‌کنند.”

در همین حال غلام حضرت، یکی دیگر از جوانان فاریاب با ابراز ناامیدی از آیندۀ مبهم خود می‌گوید:”اگر زمینۀکاری فراهم نشود، مجبور استیم برای پیدا کردن لقمه‌ی نان و پیشبرد زندگی به کشورهای خارج مهاجرت کنیم. این باعث می‌شودکه از دوری خانواده رنج ببریم و شاید هم در آب‌ها غرق شویم.”

از سوی دیگر شماری از فعالین مدنی در فاریاب با ابراز نگرانی از فرار جوانان از کشور می‌گویند که حکومت باید به خواست‌های مردم گوش داده و به مشکلات عمده شهروندان که ایجاد زمینه‌های کاری است توجه جدی نماید.

فیروز غفوری، یکی از فعالین مدنی به این نظر است که فراهم‌آوری زمینۀ اشتغال٬ تعلیم و تحصیل برای جوانان از طبقه ذکور و اناث، می‌تواند هرگونه فاصله بین حکومت و مرم را بردارد.

“همه به‌خاطری مهاجرت می‌کنند که زمینه‌های کاری نیست و مردم در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند. اگر حکومت  می‌خواهد که کدرها به‌خصوص قشرجوان کشور را ترک نکنند، باید زمینه‌های اشتغال را برای آنان مساعد سازد.”

این درحالیست که مسئولان حکومت کنونی هراز گاهی از ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان در کشور سخن گفته‌اند، اما تاکنون این وعده‌ها جامۀ عمل نپوشیده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA