ads

خانواده‌های شهدا و معلولین: ما خرج صبح و شام خود را نداریم

جنگ‌های طولانی یتیمان و معلولان زیادی را در کشور بجا گذاشته است و اکنون شماری از خانواده‌های شهدا و معلولین از وضعیت بد اقتصادی شان شکایت دارند. با این حال مسئولان در ریاست شهدا و معلولین هرات می‌گویند که برای خانواده‌های شهدا و معلولین حساب‌های بانکی ایجاد کرده‌اند.

مرجان وفا
11 جدی 1401
خانواده‌های شهدا و معلولین: ما خرج صبح و شام خود را نداریم

شماری از اعضای خانواده‌های شهدا و معلولین در هرات از مشکلات زندگی شان گلایه دارند و می‌گویند که آنان این روزها در وضعیت بد اقتصادی بسر می‌برند که حتی مجبور به گدایی‌گری شده‌اند.

آنان از مسئولان امارت اسلامی و نهادهای خیریه می‌خواهند که به مشکلات شان رسیدگی کنند.

امید، یکی از معلولین یا فرد دارای توانایی ویژه، از اداره‌ محلی هرات می‌خواهد که برای معلولین زمینه‌های کاری را فراهم کند.

“حکومت برای ما زمنیه‌های کار را فراهم کند، تا ما بتوانیم برای خانه و خانواده‌های خود روزی حلال بدست آوریم. درحال حاضر ما با مشکلات زیادی دچار استیم.”

درعین حال عبدالواسع می‌گوید که خودش معلول است و فرزندش را نیز در جنگ‌ها از دست داده. او از حکومت و سازمان‌های خیریه می‌خواهد که در زمستان به مشکلات او توجه کنند.

“ما مشکلات زیادی داریم، همین اکنون خودم در خانۀ کرایی زندگی می‌کنم. کار هم‌ نمی‌توانم تا خرج خانوادۀ خود را پیدا کنم.”

 با این حال مسئولان در ریاست شهدا و معلولین هرات می‌گویند که برای خانواده‌های شهدا و معلولین حساب‌های بانکی ایجاد کرده‌اند.

مولوی علاالدین سعید، رییس شهدا و معلولین هرات می‌گوید که تاکنون بیش از 200 میلیون افغانی از طریق کارت‌های بانکی به خانواده‌های شهدا معلولین  توزیع شده است.

 “اخیراً کمک‌هایی بین خانواده‌های شهدا و معلولین توزیع شده است، اما ما می‌دانیم که این کمک‌ها برای پایان دادن به مشکلات آنها کافی نیست. ما از دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه خواهان حمایت و همکاری استیم.”

براساس معلومات ریاست شهدا و معلولین هرات، در حال حاضر حدود 5000 معلول و بیش از 7000 خانواده شهدا در این ولایت وجود دارند.

شماری از خانواده‌های شهدا و معلولین می‌گویند که در گذشته از نهادهای مختلف کمک دریافت می‌کردند، اما از زمان رویکار آمدن امارت اسلامی، کمک‌ها به‌روی آنان قطع شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA