ads

باشنده‌گان هرات نگران بلند رفتن قیمت‌ها در زمستان استند

شماری از باشنده‌گان ولایت هرات، از احتمال بلند رفتن قیمت‌ها در فصل زمستان، ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که همه ساله، قیمت مواد اولیه و سوخت در این فصل، بلند می‌رود.

مرجان وفا
10 قوس 1401
باشنده‌گان هرات نگران بلند رفتن قیمت‌ها در زمستان استند

میراحمد؛ باشنده هرات به کلید می‌گوید که با پنج هزار افغانی معاش، نیازمندی‌های خانواده‌اش را تامین می‌کند و نگران است که ممکن نتواند، در زمستان مواد سوخت خریداری کند.

او گفت:” ما همه ساله همین قسم ناچار هستیم، خودم نان‌آور خانواده هستم و ماهانه هم پنج هزار افغانی معاش دارم، زمستان هم در حال رسیدن است، نمی‌دانم که باید چی‌کار کنم، چون در خانواده خرج ۹ نفر را من می‌دهم.”

در همین حال مجید؛ دیگر باشنده ولایت هرات نیز که نان‌آور خانواد‌اش است، نگران بلند رفتن قیمت مواد اولیه و سوخت در فصل زمستان است.

او از حکومت می‌خواهد که قیمت‌ها را در بازار، نظارت و کنترول کند.

این باشنده هرات افزود:” اگر در یک ماه کار کنم، شاید فقط بتوانم پول نان یک وعده را پیدا کنم، در خانواده یازده نفر هستیم و تنها من کار می‌کنم، برایم خیلی سخت است، ما در زمستان به خیلی چیزها نیاز داریم به ویژه مواد سوختی، برای این‌که بتوانیم خود را گرم نگه داریم.”

همزمان با این نگرانی‌ها، مسئولان شاروالی هرات اطمینان می‌دهند که این اداره، تلاش می‌کند تا در سال جاری، جلو بلند رفتن قیمت مواد اولیه و سوخت را بگیرد.

ناصر آرمل؛ سخنگوی شاروالی هرات می‌گوید، یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در بازار، بلند رفتن ارزش دالر در برابر افغانی است.

آرمل گفت: ” ریاست ما در تلاش است که با مردم خود همکاری کند، اما در اصل افزایش قیمت‌ها پس از بالا و پایین رفتن قیمت دالر در سطح شهر است، ریاست ما برنامه‌های مختلفی در زمستان دارد که به‌زودی تطبیق خواهد کرد.”

مردم، می‌گویند که همه ساله با فرا رسیدن فصل زمستان، در زمینه خرید مواد سوخت، با مشکل مواجه می‌شوند.

به گفته آنان، به‌دلیل افزایش فقر و بی‌کاری، بیشتر شهروندان کشور توان خرید و تهیه مواد سوخت را در زمستان ندارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA