ads

امتحان شاگردان صنوف دوازدهم مکتب‌های دخترانه اخذ می‌گردد

هرچند وزارت معارف تاکنون به گونه رسمی در رابطه به اخذ امتحان مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم معلومات نداده است، اما مسئولان معارف در ولایت هرات تایید کرده‌اند که قرار است امتحان دختران صنف دوازده‎هم سر از تاریخ 16 قوس آغاز شود.

هاجر جعفری
9 قوس 1401
امتحان شاگردان صنوف دوازدهم مکتب‌های دخترانه اخذ می‌گردد

دختران صنف دوازدهم با ابراز خوشحالی از این اقدام استقبال می‌کنند و شماری از دختران دیگر نیز که در بیشتر از یک سال از آموزش باز مانده‌اند خواستار اخذ امتحان استند.

به گفتهء مسئولان معارف در هرات، طی یک ویدیو کنفرانس وزارت معارف کشور با ریاست‌های معارف ولایات، تصمیم اتخاذ گردیده که امتحان شاگردان صنوف دوازدهم دختران گرفته شود.

مسئولان معارف هرات در صحبت با رادیو کلید ضمن تایید این موضوع گفته‌اند که در امتحان دختران صنف دوازدهم، 140 سوال از سوی وزارت معارف طرح می‌گردد.

این اقدام وزارت معارف مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و شماری از شهروندان از حکومت می‎خواهند که از دیگر دختران نیز امتحان گرفته شود تا تسلسل آموزش آنان نیز دچار اختلال نگردد.

سید عظیم علوی یکتن از باشند‎ه‎گان کابل می‌گوید:”خواست ما از حکومت این است که برای دیگر دختران نیز زمینهء ارتقای صنف را فراهم سازد تا صنف درسی تمام دختران ارتقا کند.”

وی افزود، اگر حکومت به این اقداماتش ادامه داده و اعتماد مردم را کسب کند، فاصله بین مردم و حکومت از بین خواهد رفت.

در عین حال فرزانه احمدی یکتن از شاگردان صنف دوازدهم خوشحالی خود را در رابطه به این تصمیم وزارت معارف چنین بیان می‌کنند:”خوشحالیم که حکومت کنونی اجازه داد تا ما امتحان بدهیم. اینگونه ما مکتب را به پایان رسانده و به تحصیلات عالی راه ‌‎پیدا خواهیم کرد.”

از سویی هم شماری از دختران پایینتر از صنف دوازدهم از حکومت می‎خواهند که از آنان نیز امتحان گرفته شده و برای شان ارتقای صنف داده شود، تا آنان ازین بیشتر ناامید نگردند.

فاطمه باقری، یکتن از شاگردان صنف نهم ‎با استقبال از این تصمیم حکومت می‎گوید، امیدوار است که چنین اقدامات ادامه یافته برای تمام دخترانی که از مکتب باز مانده‌اند اجازه داده شود که امتحان شان را سپری کنند.

“خیلی خوش حال شدم که حداقل دختران صنف دوازدهم امتحان می‎دهند. امتحانات شاگردان پایینتر از صنف ششم تمام شده و آنان رخصت شده‌اند، اما ما بی‌سرنوشت ماندیم.”

این تصمیم درحالی گرفته می‎شود که بیشتر از یکسال است که دختران بالاتر از صنف ششم از آموزش محروم‌اند و این مسأله انتقادهای زیادی را در داخل و خارج از کشور برانگیخته است.

تلاش کردیم نظر مسئولان معارف را در رابطه به این تصمیم داشته باشیم، اما تماس‌های ما از سوی آنان بی پاسخ گذاشته شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA