ads

تفاوت نرخ‌ در تانک‌های تیل در شهر کابل

شماری از راننده‌گان از تفاوت نرخ تیل در تانک‌های تیل شهرکابل شکایت داشته و می‌گویندکه در هرگوشۀ شهر تیل با نرخ‌های متفاوت به‌فروش رسانیده می‌شود.

سونا یوسفی
7 قوس 1401
تفاوت نرخ‌ در تانک‌های تیل در شهر کابل

آنان می‌افزایند، با وجودی که تفاوت در نرخ‌ یک تانک تیل با تانک تیل دیگر وجود دارد، اماکیفیت تیل هیچ‌ فرقی ندارد.

مسیح‌الله، یکی از راننده‌گان می‌گوید:”تیل به قیمت بلند خریده می‌شود، اما بسیار بی‌کیفیت است. ما در موتر های خود تیل انداخته نمی‌توانیم.”

همچنان صفی‌الله، یکی دیگر از راننده‌گان می‌گوید که تیل باپائین‌ترین کیفیت وارد می‌شود و ماشین‌های موترها را خراب می‌کند.

“تیل بی‌کیفیت دیزل پمپ موترم را خراب کرده است و کار هم نیست که دوباره آن را ترمیم کنم. یک دیزل پمپ شش‌ هزار افغانی فروخته می‌شود.”

در عین حال  قدرت، یک‌تن از باشنده‌گان شهر کابل می‌گوید که تفاوت قیمت‌ تیل در تانک‌های تیل در این اواخر زیاد شده است.

” قیمت‌های تیل متاسفانه در کابل متفاوت است. اگر همین‌گونه ادامه پیدا کند، زمینۀ وارد شدن تیل بی کیفیت فراهم می‌شود. ما خواهشمندیم که نظارت بر فروشنده‌گان تیل دقیق‌تر شود.”

با این حال اداره ملی استندرد می‌گوید که این اداره بررسی کیفیت تیل را در تانک‌های تیل آغاز کرده است .

عاشق‌الله وزیری، سخنگوی این اداره می‌گوید:”تیم بررسی از تیل نمونه‌گیری می‌کند، تا تیل نظر به کیفیت آن قیمت گذاری شود و تیل بی‌کیفیت به نرخ بلند فروخته نشود.”

از سوی هم مسئولان در شاروالی کابل می‌گویند که بادرنظر داشت کیفیت تیل برای فروشنده‌گان آن نرخ‌نامه توزیع می‌گردد و در صورت تخلف، تیم گزمه به مشکل رسیدگی خواهد کرد.

نعمت‎الله بارکزی، سخنگوی شاروالی کابل می‌گوید:”نرخ‌نامه به گونۀ هفته‌وار از طرف شاروالی کابل توزیع می‎گردد که در آن نرخ مواد اولیه بشمول تیل درج می‌باشد. در نرخنامه دو نوع تیل؛ تیل 90 و تیل 80 هرکدام نرخ جداگانه دارد.”

این درحالی است که راننده‌گان برعلاوه تفاوت نرخ‌ها در تانک تیل‌های شهر کابل از بی‌کیفیت تیل هم شکایت دارند. آنان می‌گویند، تیلی که به قیمت بالا به فروش می رسد با تیلی که با قیمت پایین به فروش می رسد هیچ در کیفیت خود هیچ فرقی ندارد.

این راننده‌گان از مسئولان حکومتی می‌خواهندکه درکنترول مواد اولیه به‌خصوص تیل توجه بیشتر داشته باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA