ads

توریع پول نقد برای بیش از 600 مالدار درفاریاب

مسئولین اداره زراعت، آبیاری ومالداری فاریاب از توزیع کمک‌های نقدی از سوی دفتر هیئت ناروی برای مهاجران (NRC) برای 650 تن از مالدارانی که از اثر خشک سالی‌های اخیر متضرر شدند خبرمی‌دهند.

آزادبیگ رسولی
6 قوس 1401
توریع پول نقد برای بیش از 600 مالدار درفاریاب

معاون اداره زراعت، آبیاری ومالداری فاریاب به کلید می‌گوید که به ادامه کمک‌ها برای دهاقین و مالداران در این ولایت، امروز (ششم قوس) نیز برای 650 تن از مالداران دراین ولایت یک مقدار پول نقد توزیع گردید.

به گفتۀ معاون اداره زراعت فاریاب، این شمار مالداران پس از یک سروی دقیق از ولسوالی‌های المار و پشتونکوت، شناسایی و برای هر مالدار مبلغ ۱۲ هزار و ۱۲۰ افغانی پول نقد داده شد.

مسئولین اداره زراعت، آبیاری و مالداری فاریاب می افزایند که هدف از برنامه کمک‌های نقدی این است که مالداران باری مواشی شان علوفه و خوراکی تهیه کنند تا در سال‌های آینده بیشتر متضرر نشوند.

“مالداران به دلیل خشک سالی‌های چند سال اخیر متضرر شدند. به دلیل کمبود علوفه حتی مواشی آنان تلف شده و آنان کاه را از ولایات دیگر خریداری می‌کنند. به خاطر حمایت از مالداران دفتر اِن آر سی، یک مقدار پول نقد توزیع کرده تا آنان مواد خوراکی برای حیوانات شان بخرند.”

ازسویی هم مالداران در ولایت فاریاب کمک‌های نقدی دفتر اِن آر سی را که به هماهنگی اداره زراعت فاریاب توزیع شده قابل قدر دانسته و خواستار ادامه همچو کمک‌ها در آینده استند.

محمد اشرف، یکی از مالداران ولسوالی پشتونکوت فاریاب می‌گوید که خشک سالی مردم را متضرر ساخته و آنان در تهیه علوفه برای مواشی شان با مشکلات زیادی مواجه بودند.

“هم خشک سالی است و هم مریضی حیوانی زیاد است. اگرچه امسال مال‌های ما ۳ دوره وآکسین شده است، اگر وآکسین نمی‌شد، ممکن مشکلات زیاد می‌شد. نیاز به علوفه برای حیوانات داریم، چیزی نیست که به مال‌ها بدهیم.”

 عبدالغفور یکی دیگر از مالداران فاریاب می گوید که به دلیل خشک سالی و وضعیت بد اقتصادی توان خرید علوفه حیوانی را ندارد و بیشتر مواشی مالداران در چند سال اخیر تلف شده و مالداران نیاز به کمک‌های مالی دارند.

“به دلیل خشک سالی‌ها و کمبود علوفه، مالداری کاهش یافت. دهقانان نتوانستند که مواد غذایی مواشی شان را تامین کنند. از این خاطر خیلی از مال‌های شان را فروختند تا مواد غذایی برای خود شان تامین کنند.”

کمک‌های نقدی برای مالداران متضرر از خشک سالی‌های اخیر، درولایت فاریاب در حالی صورت می گیرد که چندی پیش نیز کمیته ناوری با هماهنگی اداره زراعت این ولایت برای ۱۸ هزار و ۳۲۴ تن از دهقانان تخم اصلاح شده بذری و کود کیمیاوی توزیع کرده بود.

ازسویی هم مسئولین اداره زراعت، آبیاری و مالداری فاریاب می‌گویند که کمک‌های نقدی دفتر اِ‌ن‌آرسی، برای مالداران متضرر در سایر ولسوالی‌های این ولایت نیز ادامه خواهد داشت. 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA