ads

واکنش امارت اسلامی به انتقادات اخیر در رابطه مجازات افراد

هرچند سازمان ملل متحد از اقدامات اخیر امارت اسلامی در رابطه به مجازات افراد انتقاد کرده است، اما امارت اسلامی انتقادات علیه اجرای حدود را بی احترامی به قوانین اسلامی دانسته و آنرا بی‌اساس می‌داند.

هاجر جعفری
5 قوس 1401
واکنش امارت اسلامی به انتقادات اخیر در رابطه مجازات افراد

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در توییتر خود نوشته است که اظهارات سخنگوی کمیساری عالی حقوق بشر و نماینده‌گان سایر کشورهای غربی در خصوص اجرای قانون جزایی دین مبین اسلام بی احترامی به مقدسات دین اسلام و برخلاف اصول بین‎المللی است.

از سوی دیگر شماری از شهروندان خواهان اجرای عدالت در رابطه به جاری شدن حدود بوده و می‌گویند که قوانین باید بالای تمام مجرمین، بشمول مقامات حکومتی تطبیق گردد.

مجید امیری، یک‎تن از شهروندان می‎گوید که حکومت برای تامین امنیت و آرامش مردم، بهتر است به همه مجرمان به شمول زورمندان و مجرمان بزرگ به گونه یکسان حدود را تطبیق کند.

از نظر او حکومت در حال حاضر تنها به مسایل و مشکلات اخلاقی پرداخته، در صورتی که مردم به مشکلات شدید امنیتی و اقتصادی دچار استند.

“حکومت باید به دستگیری و مجازات مجرمینی بپردازد که در سطح کشور جنایت کرده و امنیت مردم را به خطر می‌اندازند.”

با این حال شیخ عبدالله افضلی، یکتن از عالمان دین می‎گوید که حدود و قصاص در  فقه مشخص شده و باید در صورت ثابت شدن جرم، بالای مجرم اجرا گردد.

“بحث قصاص، دیه، دره و حدود، ریشه اسلامی و فقهی داشته و دستور قرآنی است. این حکم به قشر خاصی اختصاص داده نشده و باید بالای تمام مجرمین، بشمول وکیل، وزیر یا مردم عام به‎گونۀ یکسان و مطابق جرم آنان، تطبیق گردد.”

گفتنی است که مسئولان حکومتی اخیرا در تخار، بامیان، لوگر و دیگر ولایت‌ها شماری از زنان و مردان را شلاق زده و دلیل آنرا اجرای حدود اعلام کردند.

این درحالی است که چندی قبل ملا هبت‌الله، رهبر امارت اسلامی در دیدارش با قضات، به آنان دستور داده که بالای مجرمین حدود و قصاص را تطبیق کنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA