ads

شکایت باشنده‌گان مزار شریف از افزایش سگ‌های ولگرد در شهر

شماری از باشنده‌گان مزارشریف از افزایش سگ‌های ولگرد در این شهر شکایت داشته و خواهان رسیدگی به این مشکل از سوی مسئولان می‌باشند.

عبداللطیف سهاک
5 قوس 1401
شکایت باشنده‌گان مزار شریف از افزایش سگ‌های ولگرد در شهر

این شهروندان می‌گویند که شب هنگام نمی‌توانند در جاده‌های اطراف شهر گشت و گذار کنند، زیرا اکثر این سگ‌ها واکسین نشده و سگ‌های دیوانه نیز در میان آنان وجود دارد.

اما مقام‌های شاروالی مزارشریف می گویند که کمپاین بهاری از بین بردن سگ‌های ولگرد پایان یافته و این اداره درنظر دارد تا با راه‌اندازی کمپاین زمستانی به این مشکل مردم رسیدگی کنند.

شماری از شهروندان وجود این سگ‌ها را باعث ترس و هراس مردم دانسته و می‌گویند که در بسیاری اوقات این سگ‌هاکودکان را در کوچه‌ها و سرک‌ها به وحشت می‌اندازد.

بریالی، یکی از باشنده‌گان شهر مزارشریف می‌گوید:”سگ‌ها بسیار مزاحمت خلق کرده، چون این سگ‌ها به شکل گروهی گشت و گذاری می‌کنند. خواست ما ازامارت اسلامی این است که در این زمینه به مشکل مردم توجه داشته باشد.”

نجیب‌الله، یکی دیگری از باشنده‌گان مزارشریف می‌گوید که در میان این سگ‌ها، سگ دیوانه هم است و در صورتی‌که بر افراد حمله کند، باعث مرگ هم می‌گردد:”اکثر این سگ‌های ولگرد دارای امراض مختلف می‌باشد، حمله آنان بر افراد، باعث مرگ افراد خواهد شد. گشت و گذار این سگ‌ها خطرناک است.”

در عین حال شماری از داکتران در شهر مزار شریف تایید می‌کنند که واقعات سگ گزیده‌گی در این شهر افزایش یافته و این وضعیت برای مردم فقیر خطرناک است؛ چون بسیاری از مردم توان پنج دوره واکسین را ندارند.

داکتر خواجه عصمت، یکی از داکتران در مزارشریف می‌گوید:”سگ‌ها بسیار زیاد شده و واقعات سگنزد ما زیاد می یاید ، این سگها وایروس دارد و شخصی که مورد حمله این سگها قرار گیرد اگر پنج دوره واکسین نشود از بین خواهد رفت “

با این همه اما مسئولان شاروالی مزارشریف می‌گویند که کمپاین بهاری مقابله با سگ‌های ولگرد پایان یافته و این اداره در نظر دارد که کمپاین زمستانی را برای حل مشکلات مردم آغاز کند.

ضیاالحق عطایی، یکی از مسئولان مدیریت تنظیف شاروالی مزارشریف می‌گوید:”ما یکبار در محلاتی که مشکل زیاد بود، باهماهنگی کلانترها رسیدگی کردیم. فعلا مشکل ادویه زهری است و صحت عامه برای ما ادویه را آماده ساخته و با بدست آوردن آن، کمپاین زمستانی را نیز آغاز می‌نمایم.”

باشنده‌گان شهر مزارشریف در حالی از افزایش سگ‌های ولگرد شکایت دارند که فقر و تنگدستی در کشور باعث شده که اکثر مردم توان تداوی امراض عادی را نداشته باشند، در حالی که اگر سگ‌های دیوانه بر آنان حمله کند، نیاز به مصارف گزافی برای تداوی خواهند داشت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA