ads

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در هرات

یک نمایشگاه صنایع دستی زنان زیر نام “نمایشگاه تولیدات داخلی و صنایع دستی فارغین فن و حرفه” شنبه (5 قوس) در ولایت هرات افتتاح شد.

مرجان وفا
5 قوس 1401
برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در هرات

این نمایشگاه به حمایت ریاست کار و امور اجتماعی در هرات برگزار شده که قرار است به مدت سه روز ادامه داشته باشد.

مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی هرات، هدف از برگزاری این نمایشگاه را توسعه و پیشرفت فعالیت‌های زنان عنوان می‌کنند.

این مسئولان هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از زنان و فعالیت‌های اقتصادی آنان عنوان می‌کنندکه در آن تولیدات صنایع دستی زنان از طریق ۵۰ غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

مولوی‌ حافظ محمد میرزا ابومنصور، ريیس کار و امور اجتماعی هرات گفت:” این نمایشگاه دارای پنجاه غرفه است که تمام آن به خانم‌ها مربوط است. ما باور داریم که زنان می‌توانند پیشرفت کنند و کدام مانعی برای کار آنان نیست.”

از سویی هم اشتراک کننده‌گان این نمایشگاه، چنین برنامه‌ها را در زمینۀ فعالیت‌های اقتصادی و بازاریابی برای تولیدات صنایع دستی زنان مفید می‌دانند.

فاطمه محمدی که یک شاگرد مکتب است، می‌گوید که از زمان بسته شدن مکتب‌ها به روی دختران بالاتر از صنف ششم، وی به صنایع دستی روی آورده است.

“حدود دوسال می‌شود که من به این هنر روی آورده‌ام و خیلی خوشحالیم که چنین نمایشگاهی برای بازاریابی صنایع دستی خانم‌ها برگزار شده است.”

در عین حال فاطمه فروزان، دیگر اشتراک کنندۀ این نمایشگاه می‌گوید که کار او طراحی صنایع دستی زنان است:”ما فعلا از درس محروم استیم و دخترانی که از درس محروم استند، استعدادهای شان را به گونهء دیگری به نمایش می‌گذارند. ما در تلاش استیم  تا استعدادهای خود را به نمایش بگذاریم.”

اشتراک کننده‌گان این نمایشگاه، می‌گویند باآنکه از برگزاری چنین نمایشگاهی در زمینۀ پیشرفت اقتصادی شان خوشحال‌اند، اما از دولت می‌خواهند که دروازه مکتب‌های دخترانه را به روی تمام دختران بگشاید.

گفتنی است که بسیاری از اشتراک کننده‌های این نمایشگاه دخترانی‌اند که به علت محروم بودن از آموزش، به هنر صنایع دستی روی آورده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA