ads

شکایت باشنده‌گان ولسوالی قلعۀ زال از خرابی سرک کندز- قلعۀ زال

باشنده‌گان ولسوالی قعله زال کندز از خرابی جاده کندز- قعلۀ زال شکایت داشته و میگویند که با نزدیک شدن زمستان مشکلات مردم از این جهت افزایش می‌یابد.

عتیق‌الله رحیمی
2 قوس 1401
شکایت باشنده‌گان ولسوالی قلعۀ زال از خرابی سرک کندز- قلعۀ زال

این شهروندان تاکید دارند که در بسا موارد خرابی راه باعث می‌شود که آنان مریض‌های شان را برای تداوی به شهر رسانده نتوانند و همین طور خرابی راه آنان را  با درد سرهای زیادی روبرو می‌سازد.

اما مسوولان ریاست فواید عامه کندز می‌گویند که پلان پخته کاری این سرک را برای سال آینده در برنامه دارند و به مشکلات مردم این ولسوالی رسیدگی خواهد شد.

جاده کندز – قلعۀ زال که به گفتۀ باشنده‌گان این ولسوالی، حدود 30 کلیومتر طول دارد، از سال‌ها است که مورد توجه مسئولان حکومتی قرار نگرفته است.

باشنده‌گان این ولسوالی می‌گویند، وقتی بخواهند به شهر کندز سفر می‌کنند، مجبور می‌شوند که به دلیل خرابی راه فاصلۀ نیم ساعته را در دو تا سه ساعت طی کنند.

محمد رجب، یکی از این باشنده‌گان ولسوالی قلعۀزال می‌گوید:«به مشکل ما توجه نمی‌شود، سرک ما پل و پلچک ندارد. پلی که بالای دریا وجود داشت، تخریب شده است. مریضان ما تا رسیدن به شفاخانه فوت می‌کنند.»

درعین حال غازی محمد، یکی دیگر از باشنده‌گان این ولسوالی می‌گوید:«موضوع سرک مهم است، مریض را به وقت و زمانش به داکتر رسانیده نمی‌توانیم. یک ساعت راه را در مدت سه ساعت طی می‌کنیم. از امارات اسلامی می‌خواهیم که به این مشکل ما رسیدگی کند.»

از سوی دیگر راننده‌هایی که در مسیر کندز- قلعۀ زال کار می‌کنند، می‌گویند که این سرک در دوران حکومت حامد کرزی یک بار جغل اندازی شد، اما به دلیل اینکه قیرریزی نشد، رفته رفته وضعیت سرک بدتر از گذشته آن گردید.

عبدالستار یکی از راننده‌گان که باشندۀ این ولسوالی نیز است، می‌گوید:«سرک در زمان کرزی جغل اندازی شده بود، اما آن جغل‌ها تایر موتر را خراب می‌کند، موترهای ما هر روز خراب می‌شود و ما به جاده می‌مانیم.‌ همین چند روز پیش یک موتر بند مانده بود و زن‌ها آنرا تیله می‌دادند.»

با این حال مسئولان در ریاست فواید عامه ولایت کندز می‌گویند که پلان پخته کاری این جاده را در برنامه سال آینده شان دارند.

 مولوی شمس الدین ابوبکر رئیس فواید عامه کندز به کلید گفت:«در سال 1402 پلان است که این سرک پخته‌کاری شود، یا حداقل هموارکاری و جغل‌اندازی شود. برای حل شدن مشکلات مردم قعلۀ زال به رهبری وزارت پیشنهاد صورت گرفته است.»

باشنده‌گان ولسوالی قعلۀ زال می‌گونید که این ولسوالی یکی از ولسوالی‌های محروم است که در گذشته نیز مورد توجه قرار نگرفته است. آنان از امارت اسلامی می‌خواهند جاده قلعۀ زال- کندز را پخته‌کاری کرده و توجه بیشتری به این ولسوالی داشته باشد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA