ads

فصل سرما و نگرانی معتادان در هرات

با فرا رسیدن فصل سرما شماری از افراد معتاد به مواد مخدر در هرات خواهان توجه مسئولان حکومتی به وضعیت شان استند.

مرجان وفا
29 عقرب 1401
فصل سرما و نگرانی معتادان در هرات
عکس از شبکه‌های اجتماعی

براساس آمارها، همه ساله شمار زیادی از افراد معتاد به مواد مخدر در هرات، در فصل سرما از بین می‌روند.
به گفتهء مسئولان اداره مبارزه با مواد مخدر این ولایت، حدود ۷۵ هزار نفر در هرات آغشته به مواد مخدر استند و سالانه شماری از آنان، از اثر سردی هوا از بین می‌روند که شمار بیشتر قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند.
اما شماری از افراد معتاد به مواد مخدر که شب و روز در سرک‌ها بسر می‌برند، با فرا رسیدن فصل سرما زندگی شان را در خطر دیده و خواهان توجه مسئولان حکومتی استند.
قادر یکی از افرادی که از چهار سال معتاد به مواد مخدر است، می‌گوید که در هر زمستان وی با مشکلات زیادی دست‌ وپنجه نرم می‌کند.
“خودم چهارسال است که روی سرک‌ها هستم، هیچ کسی نیست که بیاید و یک کمکی به ما بکند. من هیچ‌کسی را هم ندارم که حداقل شب‌ها بروم به خانه‌اش. امیدوارم مسئولین در این قسمت توجه جدی داشته باشند.”
زینب یکی از شهروندانی است که می‌گوید شوهرش گم شده و او از ولایت بادغیس به هرات آمده تا شوهرش را در این ولایت جستجو کند.
اما زینب اظهار تاسف می‌کند که از حدود هشت ماه به مواد مخدر آغشته شده و در حال حاضر با چهار کودک‌اش شب و روز را روی سرک‌ها سپری می‌کند.
“شوهرم به هرات آمد که کار کند، اما گم شد. پس از آنکه من به دنبالش آمدم، متاسفانه به مواد مخدر معتاد شدم. فعلا با چهار کودکم روی سرک‌ها هستیم و حیرانم که زمستان را چگونه بگذرانیم. امیدواریم که مسئولان به ما کمک کنند.”
از سویی هم مسئولان در اداره‌ای مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گویند که این اداره برای افراد معتاد به مواد مخدر که شب روز خود را روی سرک‌ها سپری می‌کنند و جای برای زند‌گی ندارند، پلان‌هایی روی دست دارد.
مولوی حیات‌الله روحانی، مدیر اداره مبارزه با مواد مخدر هرات می‌گوید که قرار است بزودی تمام معتادین از شهر جمع‌ آوری شوند.
“قرار است برای معتادان جای و‌مکان مشخصی را پیدا کنیم. درحال حاضر بیش از یک هزار نفر در کمپ‌ها داریم و در هر کلنیک اگر تقریبی بگویم، حدود بیش از صد نفر معتاد تحت درمان قرار دارند.”
بر اساس آمارهای مسئولان اداره مبارزه با مواد مخدر هرات، شمار افراد معتاد به مواد مخدر در این ولایت به ۷۵ هزارتن می‌رسد که از این جمله ۵ هزار تن آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA