ads

توزیع کمک به کودکان بی‌سرپرست در هرات از سوی ترکیه

صدها کودک بی‌سرپرست و فقیر در هرات کمک‌های کشور ترکیه را دریافت کردند.

مرجان وفا
18 عقرب 1401
توزیع کمک به کودکان بی‌سرپرست در هرات از سوی ترکیه

این کمک‌ها شامل البسه زمستانی و مقداری مواد خوراکی استند که از سوی قونسلگری ترکیه در هرات، به پرورشگاه بزرگ هرات سپرده شده است.

قونسلگری ترکیه در هرات به تعداد 20 تخت خواب، 12 کارتن لباس، 30 جلد قرآن کریم، مقداری البسه زمستانی، چند پیپ روغن و چند بوجی آرد را به دارالایتام بزرگ هرات کمک کرد.

قاری اسدالله متوکل مسئول دارالایتام بزرگ  ارزش این کمک‌ها را حدود 5 هزار دالر اعلام کرد که به گفتهء او  برای حدود 800 کودک بی‌سرپرست  مساعدت شده است.

“از تمام مسئولان حکومت و تاجران ملی می‌خواهیم که در این فصل سرما کودکان بی‌بضاعت و یتیم را فراموش نکنند.”

از سویی هم غلام معروف یوسفی، یک وکیل گذر در شهر هرات از تمامی مؤسسات و نهادها خواستار همکاری با کودکان بی‌سرپرست و نیازمند شد:”در‌کنار این کمک‌ها، ما خواهان توجه مؤسسات و نهادها در بخش کسب و حرفه استیم که زمینۀ آموزش فن و حرفه را برای کودکان فراهم سازند.”

شماری از کودکان بی‌سرپرست از این مساعدت کشور ترکیه استقبال کرده و خواهان توجه بیشتر نهادهای خیریه به پرورشگاه شان شدند.

عایشه و بنیامین، دو کودکی که در  دارالایتام بسر می‌برند، با اظهار خوشحالی از همکاری قونسلگری ترکیه، از این نهاد و دیگر نهادهای خیریه می‌خواهند که به کودکان توجه بیشتر داشته باشند.

به‌گفته‌ء مسئولان قونسلگری ترکیه، این کشور هر سال با تمام دارالایتام‌های هرات همکاری دارد و کمک‌های زمستانی را برای کودکان مساعدت می‌کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA