ads

فراغت صد خانم از مرکز تربیوی پولیس

وزرات امور داخله از فراغت صد خانم از مرکز تربیوی پولیس با سپری  نمودن یک دورۀ آموزشی در کابل خبر می‎دهد.

هاجر جعفری
10 عقرب 1401
فراغت صد خانم از مرکز تربیوی پولیس

این درحالی است که شهروندان از کمبود پولیس زن در بخش‌های تلاشی و نظم عامه، اعتراض داشته و خواستار افزایش آنان در این بخش‌ها استند.

بر اساس اعلامیه وزارت داخله، به تعداد صد خانم با سپری کردن یک دوره آموزشی، از یک مرکز تربیوی پولیس درکابل فارغ شدند.

این زنان با ابراز خرسندی از حضور شان در صفوف پولیس می‎خواهند مهارت‌هایی را که آموخته‌اند در جریان وظیفه بکار گیرند:”ما از دیگر خانم‌هایی که قبل از این در صفوف پولیس بودند می‎خواهیم که به وظایف شان برگشته و به مردم و کشور شان خدمت کنند.”

این درحالی است که شماری از خانم‌ها با انتقاد از کمرنگ شدن حضور زنان در  اکثر ارگان‌های دولتی، می‌گویند که در بخش‌های تلاشی و نظم عامه به جای زنان، منصوبین مرد گماشته شده‌اند.

شهربانو شجاعی، یکتن از محصلان پوهنتون دولتی می‎گوید:”در زمان درسی دختران نیروهای مردانه در بین محصلان دختر گشت و گذار کرده و دلیل این کار شان را ایجاد نظم عنوان می‌کنند. این کار آنان باعث ناراحتی دختران می‎گردد.”

وی از امارت اسلامی می‎خواهد که در بخش‌های نظم عامه به ویژه تلاشی زنان، باید پولیس زن حضور داشته باشد.

درعین حال شماری از زنان شکایت دارند که هنگام مراجعه به ارگان‌های دولتی دستکول‌های آنان از سوی منصوبین مرد تلاشی می‌شود و این باعث نارضایتی آنان می‌گردد. 

“زمانی‌که در بعضی از ادارات و ارگان‌های دولتی مراجعه می‎کنیم، دستکول‌های‎ ما توسط منصوبین مرد تلاشی می‎شود.”

با این حال بسم‎الله حبیب، معاون سخنگوی وزارت داخله، حضور پولیس زن را در این وزارت ضروری دانسته و می‎گوید:”ما در تلاش استیم که زنان پولیس گذشته را که به طور مسلکی آموزش دیده و از تجارب خوبی برخوردارند، دو باره در ادارات مختلف به وظایف شان برگردانیم.”

 وی افزود که درحال حاضر در برخی از مراکز آموزشی پولیس تعدادی از منصوبین و سربازان زن مصروف آموزش مسلکی استند.

این درحالی است که شمار زیادی از زنانی که در دوران حکومت پیشین مصروف انجام وظیفه در ارگان‌های امنیتی بودند، بارویکار آمدن امارت اسلامی خانه نشین شده و تعدادی هم کشور را ترک کرده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA