ads

واکنش امارت اسلامی به ایجاد ائتلاف‌های سیاسی

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گویدکه ایجاد احزاب وایتلاف های سیاسی برای حکومت کنونی و مردم افغانستان اهمیت ندارد.

کلید
3 عقرب 1401
واکنش امارت اسلامی به ایجاد ائتلاف‌های سیاسی

این درحالی‌است که شماری از چهره‌های سیاسی و برخی از مقام‌های دولت پیشین جریان‌های سیاسی را در بیرون از کشورتشکیل داده‌اند.

در ادامه شکل‌گیری ایتلاف‌های سیاسی از سوی مقام‌های حکومت پیشین، این بار سرور دانش تشکیل جدید سیاسی را تحت نام حزب عدالت وآزادی افغانستان اعلام کرده است.

اما مقام های امارت اسلامی، شکل‌گیری ایتلاف‌های سیاسی از سوی مقام‌های حکومت پیشین را برای حکومت فعلی و مردم بی‌اهمیت می‌دانند.

بلال کریمی معاون سخنگوی امارت اسلامی در مورد چنین می‌گوید”مردم افغانستان چهره‌های سیاسی را که در20 سال گذشته بردوش آنان سوار بودند، خوب می‌شناسند و می‌دانند که این افراد هیچ دردی را دوا کرده نمی‌توانند.”

درهمین حال شماری از مبصرین سیاسی مقامات پیشین را به مهره‌های سوخته تشبیه کرده و می‌گویند که آنان یک بار دیگر در جستجوی اهداف شخصی شان شده‌اند.

عبدالجبار اکبری یکی از مبصرین سیاسی می‌گوید:”اگر رهبران سیاسی افغانستان واقعا مردم محور یا شهروند محور می بودند، باید درمیان مردم شان می ماندند، اما این‌ها مهره‌های سوخته‌ی استندکه هیچ وقت مردم آنان را نمی‌بخشند.”

درعین حال سید اکبرآغا، یکی دیگر از مبصرین سیاسی چنین نظر دارد:”من این چهره‌ها را ملامت نمی‌کنم، زیرا آنان وسیله دست دیگران استند و درمقابل پول این‌کار ها را انجام می‌دهند.”

در این میان یکتن از شهروندان کابل بدون ذکر نام می‌گوید:”هرکس از هرقومی که افغانستان را ترک کرده باشد، دیگرحق موضع گیری در مورد مردم افغانستان را ندارد، چون مردم را تنها گذاشته است.”

با این حال برخی از مبصرین سیاسی ازچهره‌ها و مقام‌های پیشین می‌خواهند که به جای منافع شخصی، منافع علیای کشور را ترجیع داده و نگذارند که افغانستان یکباردیگر تجارب تلخ خشونت وجنگ را تجربه کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA