ads

هرات قهرمان رقابت‌های کشتی میان ورزشکاران افغان و پاکستانی شد

رقابت‌های کشتی میان ورزشکاران افغان از پنج ولایت و 13 ورزشکار پاکستانی، با قهرمانی ولایت هرات، به پایان رسید.

مرجان وفا
30 میزان 1401
هرات قهرمان رقابت‌های کشتی میان ورزشکاران افغان و پاکستانی شد

گلبدین خپلواک؛ رییس تربیت بدنی و ورزش هرات، می‌گوید که ورزشکاران این ولایت، موفق به کسب بیشترین امتیاز و مقام اول در این رقابت‌ها شدند.

او گفت:” خوشبختانه هرات در مسابقه دیروز توانست مقام اول را کسب کند و ما از پنج ولایت اشتراک کننده داشتیم که حدود ۱۳ نفر هم از کشور پاکستان آمده بودند.”

در همین حال ارشاد؛ یک تن اشتراک کننده‌گان این رقابت‌ها که مقام نخست را کسب کرده است، از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهد که ورزشکاران را بیشتر حمایت کنند.

رشاد افزود: ” ما از مسئولان امارت اسلامی خواهان توجه بیشتر هستیم تا این‌که بتوانیم این چنین دست‌آورها داشته باشیم و ازین مسابقات در سطح‌ کشورها داشته باشیم.”

مسئولان ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش افغانستان نیز اطمینان می‌دهند که به ورزش توجه و از ورزشکاران افغان، حمایت می‌کنند.

نظر محمد مطمین؛ رییس این اداره، در پایان رقابت‌های کشتی در ولایت هرات، اطمینان داد که میدان کشتی‌ در این ولایت، وسیع‌تر خواهد شد.

به گفته مطمین:” محلی که در آن مسابقات کشتی برگزار می‌شود، استندرد نیست و باید جای وسیع برای آن ساخته شود، کشتی از جمله ورزش‌های محلی کشور است و امارت اسلامی برای حفظ و تقویت آن توجه خاصی دارد.”

از سویی هم نعیم‌الحق حقانی؛ رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات، از راه‌اندازی رقابت‌های کشتی در این ولایت، استقبال کرده و آن‌را در پیشرفت ورزش، مؤثر خواند.

او گفت:” این چنین مسابقات بالای روحیه ورزش‌کاران تاثیر مثبت گذاشته است و امارت اسلامی خود را موظف می‌داند که برای شور وهیجان مردم این چنین مسابقات را راه‌اندازی نماید.”

گفتنی‌ست که در این رقابت‌ها، نزدیک به 300 پهلوان از ولایت‌های زابل، کندهار، هرات، بادغیس، نیمروز، فراه اشتراک کرده بودند.

در میان این ورزشکاران، پهلوانان از کویته و چمن پاکستان نیز حضور داشته و به رقابت پرداختند.

کشتی‌،‌ یکی از ورزش‌های محلی و پر طرف‌دار در افغانستان به‌خصوص ولایت هرات است و از سوی مردم، به‌گرمی استقبال می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA