ads

وقوع آتش سوزی در کابل و نارضایتی مردم از اقدامات اطفائیه

امروز کابل شاهد یک آتش سوزی خطرناک  در یک مارکیت تجارتی بود که به گفته مسئولان این آتش سوزی ساعت 8 صبح امروز (13میزان ) در یک مارکیت در منطقهء کوته سنگی رخ داده بود.

نبیلا اکبری
13 میزان 1401
وقوع آتش سوزی در کابل و نارضایتی مردم از اقدامات اطفائیه

خالد زدران، سخنگوی قومندانی امنیه کابل می‌گوید که هنوز علت این آتش‌سوزی معلوم نیست، اما تیم‌های تخنیکی و اطفائیه در ساحه حضور یافته وآتش را مهار کردند.

آقای زدران همچنان افزود:”این آتش‌سوزی تا حدودی خسارت مالی را درپی داشته و دو نفر نیز از اثر آن به گونهء سطحی زخم برداشته‌اند.”

این در حالی است که اسلام الدین احمدی گزارشگر کلید از محل رویداد گزارش کرد که کارمندان اطفائیه در تلاش خاموش کردن آتش هستند، اما شعله‌های آتش از مارکیت احمدی به مارکیت دیگری با نام زدران نیز سرایت کرده و نیاز به اقدامات بیشتر برای مهار این آتش سوزی می باشد.

از سوی دیگر  دوکانداران این مارکیت اقدامات اداره اطفائیه را قناعت بخش ندانسته وخواهان اقدامت بیشتر ازسوی مسئولان شدند.

میرویس یکی از دوکانداران این مارکیت، از نرسیدن به موقع اطفائیه به محل رویداد اعتراض دارد:

“کسی نیست که آتش سوزی را خاموش کند، موتر اطفائیه هم که می‌آید، یا آبش تمام می‌شود یا به محل آتش آب نمی زند.  به ما هم اجازه نمی‌دهند که مال‌های دکان‌های مان را بیرون کنیم.”

 احمد، یکی دیگر از دوکانداران این مارکیت می‌گوید:”راهی برای بیرون کردن مال‌های دکان‌ها را داریم، اما برای ما اجازه وارد شدن داده نمی‌شود. ما این دارایی را به مشکلات پیدا کردیم، تباه شدیم. کسی نیست که به ما کمک کند.”

آتش سوزی در افغانستان از مشکلاتی است که همواره مسئولان در مقابله ویا مهارآن به درستی عمل نتوانسته و در عین حال مردم نیز از تدابیر ایمینی برای مقابله با آتش سوزی آگاهی لازم ندارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA