ads

نمایشگاه صنایع دستی زنان در ولایت بلخ راه اندازی شد

نمایشگاه صنایع دستی زنان در ولایت بلخ امروز (10 میزان) راه اندازی گردید. برگزار کننده گان  این نمایشگاه می‌گویند که به تعداد 600  خانم تولید کننده صنایع دستی در این نمایشگاه محصولات شان را به نمایش گذاشته اند.

عبداللطیف سهاک
10 میزان 1401
نمایشگاه صنایع دستی زنان در ولایت بلخ راه اندازی شد

در عین حال اشتراک کننده‌گان این نمایشگاه می‌گویند که خریداری اصلی صنایع دستی زنان افغان خارجی‌ها استند و باید زمینه برگزاری نمایشگاهای خارجی برای آنها فراهم شود.

به تعداد 600 خانم تولید کنندۀ صنایع دستی در شهر مزارشریف، محصولات شان را در یک نمایشگاه سه روزه، به نمایش گذاشته‌اند.

برگزار کننده‌گان این نمایشگاه می‌گویند که آنها تلاش دارند تا در کنار صنایع دستی زنان داخل شهر، صنایع دستی زنان روستایی را نیز به نمایش بگذارند.

مسیح عظیمی، یکی از برگزار کننده‎های این نمایشگاه می‌گوید:”نمایشگاه با هشتاد غرفه برگزار شده که در آن محصولات مختلف صنایع دستی خانم‌های توانای بلخ  به نمایش گذاشته شده است. صنایع دستی زنان از قبیل تولیدات خیاطی،گل‌دوزی، بافنده‌گی، لبنیات، خوراکی و بخش‌های مختلف دیگر به نمایش گذاشته شده است.”

اما خانم‌های اشتراک کننده در این نمایشگاه خواهان راه اندازی نمایشگاه‌های بیشتر در خارج از کشور هستند .

خانم زهرا، یکی از تولید کننده‌گان صنایع دستی به کلید گفت :” کوشش می‌کنیم که صنایع دستی ما در خارج از کشور به فروش برسد، چون محصولات ما با خارجی‌ها نسبت به داخلی‌ها علاقۀ بیشتر برای محصولات ما دارند.”

در عین حال خانم افسون، یکی دیگر از تولید کننده‌گان صنایع دستی در مزارشریف خواهان زمان بیشتر برای نمایشگاه است:”زمان نمایشگاه بیشتر باشد و خارج از کشور باشد بهتر است. در آنصورت خریدار بیشتر پیدا می‌شود و تاثیرات خوبی بر اقتصاد زنان خواهد داشت.”

نمایشگاه صنایع دستی در شهر مزارشریف با هشتاد غرفه تولیدات صنایع دستی زنان از هشت محل داخل شهر و ولسوالی بلخ برگزار شده و زنان می‎گویند که به امید بازاریابی برای محصولات شان در آن اشتراک کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA