ads

عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی در برخی مناطق تخار

باشنده‌گان قریه پنگانی آق مسجد در شهر تالقان ولایت تخار از نبود آب آشامیدنی صحی شکایت دارند. آنان می‌گویند که برای دست‌رسی به آب آشامیدنی، باید چندین کلیومتر راه را با مرکب طی کنند. اما مسئولان محلی در ولایت تخار می‌گویند که برای حل این مشکل شهروندان تلاش‌ها جریان دارد.

عتیق‌الله رحیمی
10 میزان 1401
عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی در برخی مناطق تخار

عدم دسترسی به آب صحی آشامیدنی در ولایت تخار یکی از مشکلات عمدۀ باشنده‌گان در مرکز و ولسوالی‌ها می‌‌باشد.

باشنده‌گان قریه آق مسجد در شهر تالقان می‌گویند که مشکلات شان را بارها با مسئولان حکومتی و مؤسسات، چه در زمان حکومت پیشین و چه کنونی، در میان گذاشته‌اند، اما هیچ توجهی به آنان صورت نگرفته است.

به گفته‌ء باشنده‌گان این قریه نزدیک به 3 هزار خانواده در این منطقه، آب آشامیدنی شان را از یک چاه تهیه می‌کنند و روزانه ساعت‌ها برای گرفتن آب در صف انتظار می‌مانند.

محب الله یکی از باشنده‌گان این منطقه می‌گوید:”ما در این جا نزدیک به 3 هزار خانواده زندگی می‌کنیم، به آب صحی دسترسی نداریم و با مشکلات جدی روبرو هستیم. از نهادهای کمک کننده می‌خواهیم که در تهیۀ آب آشامیدنی ما را کمک کنند.”

در عین حال عبدالهادی، دیگر باشندۀ این منطقه می‌گوید:” به آب آشامیدنی صحی دسترسی نداریم‌، کودکان برای آوردن آب راه دوری را طی می کنند و پاهای شان سوخته است. از امارت اسلامی می‌خواهیم به مشکلات ما رسیدگی کند.”

در همین حال مسئولان محلی در تخار می‌گویند که برای رفع این مشکل شهروندان برنامه‌ای را در نظر دارند و به زودی اقدام خواهند کرد.

انصارالله انصاری، رئیس اطلاعات و فرهنگ تخار می‌گوید که در زمان حکومت گذشته هیچ‌گونه توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.

او از تلاش حکومت کنونی برای حل مشکلات آب صحی با هماهنگی مؤسسات و اداره‌های محلی سخن می‌گوید:”با هماهنگی و همکاری مؤسسات خارجی و دیگر نهادهای ذیربط تلاش داریم و امیدواری هست که در این زمینه کاری بیشتر صورت گیرد.”

این در حالی‌است که شهروندان در ولسوالی‌های رستاق، چاه‌آب، بهارک، هزار سموچ، بنگی و اشکمش نیز به آب صحی دسترسی ندارند و در این زمینه  با مشکلات جدی روبرو هستند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA