ads

افزایش حاصلات پنبه در ولایت کندز

در حالی‌که دهاقین به دلیل نبود بازار مناسب کم‌تر به زرع پنبه رو می‌آروند، با آن‌هم امسال حاصلات پنبه در ولایت کندز افزایش یافته است.

عتیق‌الله رحیمی
9 میزان 1401
افزایش حاصلات پنبه در ولایت کندز

مسئولان ریاست زراعت و مالداری کندز می‌گویند دهاقین را تشویق خواهند کرد تا بیشتر پنبه زرع کنند.

مولوی امان‌الله حسن، رئیس زراعت و مالداری کندز به کلید گفت تلاش می‌کنند با شرکت دولتی سپین‌زر قراردادی داشته باشند تا برای دهاقین سهولت های را ایجاد کنند.

وی افزود:«در سال جاری 4 هزار و 95 هکتار زمین در کندز پنبه کشت شده است و در حدود 10 هزار و 33 تُن پنبه حاصل آن خواهد بود و نسبت سال گذشته 10 افزایش را نشان می‌دهد. در سراسر کندز جمع آوری حاصلات آن جریان دارد.»

از سویی دیگر شرکت های پنبه دهاقین را خریداری بعد از پروسس وارد بازار می‌کنند می‌گویند، پنبه دهاقین را به قیمت مناسب خریداری خواهند کرد.

حاجی غلام رسول رئیس یکی از شرکت‌های پروسس پنبه در کندز می‌گوید که پنبه این ولایت را پس از پروسس به کشورهای دیگر صادر خواهند کرد.

وی در ادامه گفت:«دهاقین حاصلات پنبه شان را به ما می‌فروشند و ما به نرخ مناسب از آنان خریداری می‌کنیم و بعد از پروسس به بیرون از کشور صادر می‌کنیم و در هر کشور و بازاری که نرخ مناسب‌تر داشته باشد به همان می‌بریم.»

در همین حال دهاقینی که از بحران خشک‌سالی زنج می‌برند، اما از حاصلات پنبه راضی اند و می‌گویند خوشحال هستند که شرکت‌های فعال در کندز، پنبه شان به نرخ مناسب خریداری می‌کنند.

بسم الله یکی از این دهاقین می‌گوید«پخته را به این‌جا آوردیم، به نرخ خوب می‌خرند، امسال حاصلات ما خیلی خوب بود.»

گفتنی‌ست که شرکت دولتی سپین زر که از پنبه دانه روغن تولید می‌کند پیش‌تر اطلاعیه را نشر کرده بود که تمام حاصلات پنبه ولایت کندز را به نرخ مناسب خریداری خواهد کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA