ads

بخش صحت روانی در شفاخانه ولایتی غور به فعالیت آغاز کرد

مسئولان ریاست صحت عامه ولایت غور از افتتاح بخش صحت روانی در شفاخانۀ این ولایت خبر می‌دهند.

مرجان وفا
7 میزان 1401
بخش صحت روانی در شفاخانه ولایتی غور به فعالیت آغاز کرد

داکتر گل احمد ساحل، سرپرست ریاست صحت عامه غور می‌گوید که بخش صحت روانی در چوکات شفاخانه ولایتی غور دوشنه (چهارم میزان) رسماً افتتاح و به فعالیت آغاز کرد.

“در حال حاضر این بخش با ۷ بستر در داخل شفاخانه ولایتی غور فعال شده است. این سرویس یکی از نیازهای اساسی و عمدۀ مردم و ریاست صحت عامه غور بود. از این پس تمام مریضانی که به مشکلات روانی گرفتار باشند، در این شفاخانه تحت تداوی قرار می‌گیرند.”

متخصصان صحت روانی در این ولایت فعال شدن بخش صحت روانی در این شفاخانه را یک گام مهم و ضروری در زمینه رسیدگی به صحت عامه در ولایت غور می‌دانند.

داکتر عبدالحمید نوری، آمر شفاخانه ولایتی غور می‌گوید که این بخش یکی از نیازمندی‌های عمده و اساسی شفاخانه ولایتی غور بود که اکنون فعال شده و در خدمت بیماران مبتلا به مشکلات روانی قرار دارد.

“قبل از این ما بخش جداگانه‌ای نداشتیم و مجبور بودیم که مریضان مربوط به بخش روانی را به هرات یا کابل راجع کنیم. اکنون این بخش با تشکیلات یک متخصص، دو داکتر صحت روانی و دو مشاور فعال شده است.”

از سوی دیگر شهروندان در ولایت غور از این اقدام ریاست صحت عامه‌ء این ولایت، استقبال می‌کنند.

نورالله، پایواز(فرد همراه) یکی از بیماران می‌گوید که در گذشته مردم مجبور بودند برای تداوی بیماران مبتلا به مشکلات روانی به دیگر ولایت‌ها بروند.

“در گذشته بتداوی بیمار روانی در غور خیلی سخت بود، حال خوب شده است. خواست ما این است که تشکیلات این بخش بزرگ‌تر شود تا بیماران بیشتر به این شفاخانه مراجعه کنند.”

بخش صحت روانی در شفاخانه ولایتی غور درحالی افتتاح می‌گردد که پیش از این شهروندان مجبور می‌شدند که بیماران مبتلا به مشکلات روانی را جهت تداوی به ولایت‌های دیگر ببرند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA