ads

از روز جهانی توریزم در هرات تجلیل شد

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در مراسمی تجلیل از روزجهانی توریزم اعلام کردند که وضعیت گردش‌گری در هرات امسال بهبود یافته است.

مرجان وفا
6 میزان 1401
از روز جهانی توریزم در هرات تجلیل شد

این مسئولان دلیل بهبودی گردش‌گری را در امنیت بهتر این ولایت خوانده و می‌گویند که در سال جاری به تعداد هزار گردش‌گر خارجی از آثار باستانی این ولایت دیدن کرده‌اند.

مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید:”به خاطر جذب گردش‌گران خارجی و داخلی برخی از آثار باستانی را ترمیم کردیم و برنامه‌های دیگری نیز روی دست داریم.”

درعین حال مسئولان آبدات تاریخی این ولایت می‌گویند که در سال جاری این اداره عواید خوبی از درک بازدید آثار باستانی بدست آورده است.

زلمی صفا، آمر ابدات تاریخی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که برای جذب بیشتر گردش‌گران نیاز به ترمیم آبدات و حمایت بیشتر از این بخش می‌باشد.

“حدود چهل درصد از اماکن تاریخی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دارد و گردش‌گران داخلی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.”

از سویی هم، شماری از شهروندان می‌گویند که دولت مسئولیت دارد تا از این میراث‌های فرهنگی محافظت و کسب‌ درآمد کند.

علی احمدی، یکی از باشنده‌گان هرات با تاکید بر تامین امنیت گردش‌گران و حفاظت از آثار باستانی می‌گوید که آثار باستانی هرکشور نشانگر هویت مردم آن کشور است.

“زمینۀ بازدید برای تمامی مردم، حتی برای خارجی‌ها نیز فراهم شود تا آنان زیبایی‌های شهر ما را ببینند.”

فاطمه رضایی یکی دیگر از باشنده‌گان هرات خواستار تامین امنیت گردشگران داخلی و خارجی است:”دولت مسئولیت جذب گردش‌گران خارجی را دارد و باید تلاش کند تا ازین جاذبه‌های باستانی درامد بیشتری کسب شود.”

هرات از جمله ولایت های باستانی کشور بوده که همواره بنابر داشتن آثار باستانی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA