ads

هنرمندان ولایت بلخ با مشکلات بیکاری و اقتصادی روبرو استند

شمار زیادی از هنرمندان در ولایت بلخ از وضعیت بد اقتصادی، بیکاری و عدم توجه مسئولان شکایت دارند. درعین حال مسئول اداره افغان فلم در ولایت بلخ با تایید این مشکلات خواهان توجه امارت اسلامی و نهادهای خارجی به هنرمندان است.

عبداللطیف سهاک- بلخ- 5 میزان
5 میزان 1401
هنرمندان ولایت بلخ با مشکلات بیکاری و اقتصادی روبرو استند

هنرمندان می‌گویند باآنکه مدت طولانی بیکار مانده‌اند، اما نهادهای توزیع کنندهء کمک‌های بشری آنها را شامل لیست کمک‌ها نمی‌سازند.

محمد نبی صبوری، یکی از فلم سازان ولایت بلخ می‌گوید که برای هنرمندان زمینۀ کار فراهم نیست و تمام هنرمندان در وضعیت بدِ اقتصادی قرار دارند:”مشکلات هنرمندان خیلی زیاد است. علاوه بر اینکه آنان معاش ندارند، هیچ‌گونه حمایت از هنرمندان وجود ندارد. تمام هنرمندان از زندگی دل سرد و نگران ادامه این وضعیت هستند.”

مصطفی خان نظامی، یکی دیگر از هنرمندان ولایت بلخ علاوه بر مشکلات اقتصادی از محدودیت‌های کاری و کمبود وسایل شان نیز شکایت دارد:”ما نمی‌توانیم در فضای آزاد تصویر بگیریم. در جریان کار نقشی که برای ما داده می‌شود، آنرا انجام داده نمی‌توانیم، چون وسایل نداریم.”

درهمین حال محمد صادق سرمست زاده، مسئول افغان فلم در ولایت بلخ با تایید مشکلات هنرمندان، خواهان توجه نهادهای امداد رسان در راستای حل این مشکلات است:”وقتی ما می‌گوییم هنرمند هستیم، برای ما [در توزیع کمک‌های بشری] نه کسی کارت می‌دهد و نه مواد. نه تنها هنرمندان بخش تیاتر و سینما، بلکه هنرمندان بخش موسیقی نیز در یک وضعیت بدِ اقتصادی قراردارند.”

مسئولان افغان فلم می‌گویند که پیش‌نهاد حمایت و همکاری با هنرمندان را به مقام ولایت بلخ سپرده تا از هنرمندان دست‌گیری صورت گیرد، اما دیده شود که در این زمینه چه اقداماتی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که در بلخ شمار زیادی از شهروندان بشمول 67  تن از هنرمندان بخش سینما و تیاتر و ده‌ها تن از هنرمندان بخش موسیقی با مشکلات بیکاری و فقر دست و پنجه نرم می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA