ads

حمایت از باغداران هرات؛ وعده سرپرست وزارت زراعت

نبود سردخانه‌ها و بسته بودن دهلیزهای هوایی مشکلاتی است که باغداران و دهقانان ولایت هرات با آن روبرو استند. آنان از حکومت می‌خواهند که برای رفع این مشکلات دست به کار شود.

مرجان وفا
5 میزان 1401
حمایت از باغداران هرات؛ وعده سرپرست وزارت زراعت

اما سرپرست وزارت زراعت در سفری که به این ولایت داشت، امروز  به دهقانان هراتی وعدهء همکاری‌های بیشتر در زمینۀ زراعت وباغداری داد.

الحاج مولوی عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالدارای به تمام باغ‌داران هرات اطمینان داد که در زمینۀ آبیاری، ایجاد سردخانه‌ها و بازکردن دهلیزهای هوایی با رهبر امارت اسلامی صحبت خواهد کرد.

“ما تمام تلاش‌های خود را می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم که بزودی سردخانه‌هایی را خواهیم ساخت تا میوه‌های هرات دیگر ضایع نشود. در مورد باز شدن دهلیزهای هوایی هم با [کشورهای دیگر] گفت‌وگوهایی خواهیم داشت. چنانچه با کشورهای همسایه در این زمینه صبحت‌هایی داشتیم.”

درهمین حال، مسئولان ریاست زراعت هرات می‌گویند که زراعت و مالداری در این ولایت با مشکلاتی روبرو است، ولی با همکاری وزارت بزودی حل خواهد شد.

پیر محمد حلیمی، رئیس زراعت هرات می‌گوید که هشتاد درصد از اراضی این ولایت را زراعت تشکیل می‌دهد:”ما در قسمت رشد و انکشاف این اداره تماس‌هایی با وزارت داریم. بزودی مشکلات حل خواهد شد و به دهقانان اطمینان می‌دهیم که به مشکلات آنان رسیده‌گی صورت خواهد گرفت.”

با این همه، شماری از دهقانان و تاجران محصولات زراعتی، نبود سرد خانه‌ها و بسته بودن دهلیزهای هوایی را از عمده‌ترین مشکلات شان در این ولایت عنوان می‌کنند.

سعید یکی از باغداران هرات است، وی می‌گوید که سالانه بیشترین بخش حاصلات آنان به دلیل نبود سردخانه ضایع می‌شود:”امیدواریم که مسئولان به حاصلات باغداران رسیده‌گی کنند. خواست من از تمامی مسئولان این است که از ضایعات محصولات جلوگیری شود.”

این در حالی ا‌ست که به گفتهء شماری از دهقانان هرات، سالانه به مقدار زیادی از میوه‌ها و سبزیجات این ولایت، به دلیل نبود سردخانه فاسد می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA