ads

رهایی کودک 12 ساله از چنگ آدم‌ربایان در مزار شریف

محمد یوسف 12 ساله که از ناحیۀ سوم شهر مزارشریف اختطاف شده بود، پس از یک هفته از بند اختطاف‌گران آزاد شد.

عبداللطیف سهاک
4 میزان 1401
رهایی کودک 12 ساله از چنگ آدم‌ربایان در مزار شریف

او پسر یکی از داکتران است. داکتران در شهر مزارشریف اقدام نیروهای امنیتی ولایت بلخ در رهایی این کودک را به موقع و قابل قدر می‌پندارند.

درعین حال والی بلخ پس از رهایی این کودک گفت که این وظیفه مسئولان امنیتی است که برای تامین امنیت مردم تلاش کنند.

پس از رهایی پسر 12 سالۀ داکتر عبدالقیوم حکیمی از چنگ آدم‌ربایان، شماری از داکتران در شهر مزارشریف از چنین اقدمات نیروهای امنیتی استقبال می‌کنند.

پروفیسور داکتر وکیل متین، امروز  به نماینده‌گی از این داکتران گفت که اقدمات فوری نیروهای امنیتی برای حل این گونه قضایا، باعث دلگرمی شهروندان، بویژه افراد متخصص می‌گردد تا آنان به دلیل نگرانی امنیتی کشور را ترک نکنند.

” اعتماد ملت بالای حکومت بیشتر می‌شود. فاصله‌های ایجاد شده، برداشته شده و اعتماد اهل طبابت و تاجران کشور که در مرکز توجه دشمنان هستند، بیشتر  و برای شان اطمینان خاطر می‌شود.”

در همین حال داکتر عبدالقیوم حکیمی، با ابرازی خرسندی از رهایی پسرش، خواهان تامین امنیت داکتران ولایت بلخ و مردم شد:”در تامین امنیت داکتران مشکلات وجود دارد. ما این مشکلات را با والی، قومندان امنیه و رئیس استخبارات شریک ساختیم؛ نه تنها در مورد خود، بلکه در مورد تامین امنیت تمام داکترانی که شب و روز در خدمت مردم هستد و مورد تهدید قرار دارند.”

با این حال قدرت الله ابو حمزه، والی ولایت بلخ تامین امینت شهروندان را وظیفۀ حکومت خوانده و اطمینان داد که نیروهای امارت اسلامی برای تامین امنیت کادرها و متخصص کشور تلاش خواهند کرد:”در رابطه به تامین امنیت بیشترِ داکتران و متخصصین جلسه‌ای راه اندازی کردیم و تدابیر خاص در این مورد گرفته شده است. با عملی شدن این تدابیر،  امنیت آنها تامین و مشکلی وجود  نخواهد داشت.”

محمد یوسف 12 ساله یک هفته پیش از مربوطات ناحیه سوم شهر مزارشریف ربوده شده بود.

به گفتهء مسئولان امنیتی وی از مربوطات ناحیه هشتم مزارشریف از چنگ آدم‌ربایان رهاشده و هشت تن در پیوند به این قضیه گرفتار شده است .

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA