ads

مبلغ 630 ملیون افغانی عواید یک ساله شاروالی هرات

مقامات اداره شاروالی هرات در نشست حسابدهی سالانه، عواید این اداره را از زمان رویکار آمدن امارت اسلامی تاکنون ۶۳۰ ملیون افغانی اعلام کردند.

مرجان وفا
29 سنبله 1401
مبلغ 630 ملیون افغانی عواید یک ساله شاروالی هرات

در این جلسه سرپرست شاروالی هرات گفت که پس از تحولات سیاسی در کشور، این اداره وضعیت خوبی نداشت، اما با تلاش‌های مسئولان تمام مشکلات بخوبی حل شده است.

“با رویکار آمدن امارت اسلامی ما توانستیم عواید خوبی داشته باشیم. درکنار آن، ما پروژه‌های مفید و مؤثری را کار کردیم و برخی از آنان را تاهنوز روی‌دست داریم. ما در حدود ۱۲۲ پروژه‌ء پیشنهادی داشتیم که از این میان ۵۴ پروژه عمومی و کیلان بود. ما بیش از ۶۳۰ میلیون افغانی عواید داشتیم و عواید پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیارد می‌باشد.”

با این همه مسئولان بخش عواید و محاسبات این اداره، عواید امسال شاروالی را خوب می‌پندارند.

محمد رقیب پوپل، رئیس عواید و محاسبات این اداره می‌گوید که پروژه‌های سطح شهر، با همکاری مردم و ارگان‌های مربوطه، بخوبی اجرا شده است:”ما در سال جاری پروژه‌های خرد و کلان داشتیم و توانستیم برخی از آن‌‌ها را تطبیق و به بهره برداری بسپاریم. ما حدود ۱۵ کیلومیتر سرک برای قیرریزی به هزینه‌ای ۱۲۰ میلیون افغانی داشتیم و حدود ۱۲ کلیومتر سرک برای داغ‌گیری به هزینۀ ۸ ملیون افغانی داشتیم.”

شماری از شهروندان با ابراز رضایت از کارکردهای اخیر شاروالی، خواهان توجه بیشتر این اداره به تنظیم و تنظیف شهر شدند.

عبدالبصیر صمدی، یکی از وکیلان گذر در هرات است، وی ضمن ابراز خرسندی از کارکرد ریاست شاروالی هرات، اظهار امیدواری می‌کند که این اداره به تمامی وعده‌ها و وظایف‌اش، عمل کند.

“در عملی شدن برخی از پروژه‌های انکشافی ماهم شامل بودیم. شکر خدا بخوبی به بهره برداری سپرده شدند، اما مسئولان یک سلسله قول و قرارهایی را نیز به ما دادند، امیدواریم که جامه‌ی عمل بپوشد.”

گفتنی است که از زمان رویکار آمدن امارت اسلامی در کشور، شاروالی هرات با همکاری مردم توانسته است که شهر را بیشتر از پیش سروسامان دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA