ads

مردم بلخ خواهان توزیع یونیفورم برای نیروهای امنیتی

باشنده‌گان شهرمزارشریف ازمقام های امارت اسلامی در ولایت بلخ، خواهان توزیع یونیفورم به نیروهای امنیتی این ولایت شدند.

عبداللطیف سهاک
28 سنبله 1401
مردم بلخ خواهان توزیع یونیفورم برای نیروهای امنیتی

شهروندان می‌گویند که شماری از افراد زیر نام نیروهای امارت اسلامی در شهر مزارشریف دست به سرقت‌های مسلحانه ویا آزار و اذیت مردم می‌زنند.

اما سخنگوی قومندانی امنیه ولایت بلخ، باتایید مشکلات مردم، می‌گوید که در یک تا دو هفته آینده برای تمام نیروهای امنیتی در چوکات قومندانی امنیه، یونیفورم جدید توزیع خواهد شد.

باشنده‌گان شهر مزارشریف از آزار و اذیت افراد مسلح زیر نام نیروهای امنیتی شکایت کرده و خواهان توزیع یونیفرم مشخص به نیروهای امنیتی این ولایت می‌باشند .

سلیم، یکی از باشنده گان شهر مزارشریف می‌گوید که نبود یونیفورم منظم سبب شده است که در شهر مزارشریف سرقت‌های مسلحانه، اختطاف و اذیت مردم زیر نام نیروهای امارت اسلامی افزایش یابد:”زیر نام امارت، دزدی ، قتل و اختطاف صورت می‌گیرد. نمی‌دانیم که کدام افراد مربوط به امارت‌اند و کدام افراد مربوط به امارت نیستند تا شکایت کنیم.”

غلام شاه حیدری،  یکی دیگر از باشنده‌گان مزارشریف می‌گوید، در صورتی‌که یونیفورم مشخص نشود، مشکلات مردم روز به روز افزایش خواهد یافت:”ما از امارت اسلامی می‌خواهیم که یونیفورم پولیس، امنیت ملی و اردوی خود را مشخص سازد، به خاطری‌که بسیار هرج و مرج وجود دارد.”

همچنان نجیب‌الله یکی دیگر از باشنده‌گان مزارشریف به کلید می‌گوید:”تفکیک یونیفورم درشهر باید باشد، ما نمی‌دانیم که کدام افراد مربوط به کدام ارگان است و کدام افراد مربوط به امنیت است و کدام افراد،مربوط به پولیس.”

در همین حال محمد آصف وزیری، سخنگوی قومندانی امنیۀ ولایت بلخ با تایید مشکلات مردم می‌گوید که چندین قضیه سرقت زیر نام نیروهای امنیتی را ثبت کرده و نگرانی مردم را درک کرده و به زودترین فرصت به این مشکل رسیدگی خواهد شد.

وزیری افزود:”در این ارتباط مدیریت لوجستیک به طور جدی تلاش دارد و تا یک هفتۀ آینده برای نیروهای پولیس، یونیفورم منظم توزیع خواهد شد.”

باشنده‌گان شهر مزارشریف در حالی از سوی استفاده افراد مسلح زیر نام نیروهای امارت اسلامی شکایت می‌کنند که روز گذشته یک پسر 12 ساله یکی از داکتران در این ولایت، توسط افراد مسلح ناشناس اختطاف و تا حال رها نشده است .

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA