ads

نگرانی شهروندان هرات از افزایش حملات انتحاری در مساجد

شهروندان در هرات نگران ادامه انفجارها و تهدیدات امنیتی می باشند، آنان از مسئولان امنیتی خواهان اقدامات جدی در این رابطه شده‌اند.

مرجان وفا
13 سنبله 1401
نگرانی شهروندان هرات از افزایش حملات انتحاری در مساجد

مسئولان امنیتی در ولایت هرات از تامین امنیت اطمینان داده و می‌گویند که شهروندان نگران نباشند، امنیت تامین خواهد شد.

شماری از شهروندان هرات می‌گویند که افزایش حملات اخیر در مساجد آنان را نگران کرده است و آنان از این پس نمی‌توانند برای ادای نماز به مساجد بروند.

احمد شعیب یکی از باشنده‌گان شهر هرات نگرانی خود را در رابطه به مشکلات امنیتی چنین بیان می‌کند:” من تمام پنج وقت نماز خود را در مسجد ادا می کنم، اما پس از حملهء روز جمعه به مسجد [گازرگاه]، حتی یک بار هم نتوانستم به مسجد بروم. خواست من از مسئولان امارت اسلامی این است که تلاش کنند امنیت را بگیرند تا ما بتوانیم به خوبی در سطح شهر گشت و گذار کنیم.”

حسیب، یکی دیگر از شهرنشینان هرات که خواست‌اش از مسئولان تامین امنیت بیشتر است می‌گوید:”ما از تمامی مسئولان خواهان تامین امنیت در تمامی مناطق و نقاط شهر می‌باشیم، چون هرات یک شهر بزرگ است و نفوس آن نیز زیاد می‌باشد، ما از تمامی مسئولان خواهان تامین امنیت بیشتر شهر می‌باشیم.”

بااین حال مسئولان در قومندانی امنیه هرات در پاسخ به نگرانی‌های امنیتی مردم می‌گوید که این اداره تمام تلاش خود را جهت تامین امنیت بیشتر شهروندان می‌کند.

محمودشاه رسولی، سخنگوی قومندانی امنیه هرات می‌گوید که در حال حاضر امنیت در هرات برقرار است:”تمام پرسونل امنیتی در تلاش تامین امنیت در هرات استند و 90 درصد از جرایم جنایی در این ولایت کم شده و ما در تلاش آوردن امنیت بیشتر استیم. شهروندان نگران چیزی نباشند.”

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که روز جمعه در یکی از مساجد بزرگ هرات حملهء انتحاری رخ داد و به‌گفتهء مسئولان در نتیجه آن به شمول مجیب‌الرحمان انصاری خطیب این مسجد 19 نفر کشته و 23 نفر دیگر از نماز گذاران زخمی شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA