ads

شفاخانه کووید-19 فاریاب پس از 9 ماه دوباره به فعالیت آغاز کرده است

شفاخانه کووید-19 ولایت فاریاب که حدود 9 ماه پیش، به‌دلیل نبود بودجه و توقف کمک‌های بانک جهانی بسته شده بود، دوباره فعال گردید.

آزادبیگ رسولی
8 سنبله 1401
شفاخانه کووید-19 فاریاب پس از 9 ماه دوباره به فعالیت آغاز کرده است

محمد زمان اعظمی، رئیس شفاخانه کووید-19 فاریاب، به کلید می‌گوید که این شفاخانه با ده بستر و 27 کارمند، به حمایت مالی دفتر همآهنگ‌ کنندهء کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) فعالیت‌اش را از سر گرفت.

اعظمی، از مسئولان صحی و نهادهای بین‌المللی خواست که شفاخانه کووید-19 فاریاب را به‌گونه دوام‌دار حمایت کنند.

به گفته او شفاخانه کووید-19 فاریاب، پس از فعال شدن دوباره، 210 نمونهء مشکوک را معاینه کرده است که از این میان، ابتلای 28 تن به ویروس کرونا، مثبت گزارش شده است.

در همین حال جلال‌الدین صیاد، متخصص مؤظف در شفاخانه کویید-19 در ولایت فاریاب می‌گوید که در 9 ماه گذشته، به‌دلیل بسته بودن این شفاخانه، برخی افراد مبتلا به ویروس کرونا در خانه‌های شان جان باخته‌اند.

صیاد فعالیت شفاخانه کووید-19 را یک ضرورت خوانده و می‌گوید که ویروس کرونا هنوز از بین نرفته است.

از سویی هم غلام سرور که پدرش به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در شفاخانه کووید-19 فاریاب بستر است، از آغاز دوباره فعالیت این شفاخانه ابراز خرسندی می‌کند.

او از مردم می‌خواهد که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، توصیه‌های صحی را رعایت کنند.

احمد بلال، یک باشندهء شهر میمنه می‌گوید که مردم توان تداوی مریضان شان را در شفاخانه‌های خصوصی ندارند و با فعال شدن شفاخانه کووید-19 فاریاب، مشکلات مریضان و مریض‌داران حل می‌شود.

این درحالی‌ است که پس از تحولات سیاسی ماه اگست سال 2021 میلادی، کمک‌های جهانی به سکتور صحت افغانستان، به‌گونه چشم‌گیری کاهش یافت و به‌دلیل نبود بودجه، فعالیت بیشتر مرکزهای صحی در کشور متوقف گردید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA