ads

قتل الظواهری؛ طیاره بی‌سرنشین امریکایی از پاکستان وارد افغانستان شده است

در ادامه روند حساب‌دهی دولت به ملت، امروز یک‌شنبه (6 سنبله) مسئولان وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله، در مورد کارکردهای یک‌ساله‌ شان، معلومات دادند.

صمدعلی نوازش
6 سنبله 1401
قتل الظواهری؛ طیاره بی‌سرنشین امریکایی از پاکستان وارد افغانستان شده است

ملا محمد یعقوب؛ سرپرست وزارت دفاع ملی، در این کنفرانس گفت، طیاره بی‌سرنشین امریکایی که به گفته مقام‌های آن کشور، ایمن الظواهری؛ رهبر شبکه القاعده را در کابل هدف قرار داد، از پاکستان وارد افغانستان شده بود.

او گفت:” حادثه‌ای که در رابطه به الظواهری رخ داد، یک ادعا از سوی امریکایی‌ها است، در ا ین رابطه تحقیقات جریان دارد و هرنتیجه‌ای که به دست بیاید در وقت و زمانش، با رسانه‌ها شریک می‌شود. ما اعتراض خود را از راه‌های دیپلماتیک علیه این عمل امریکا انجام داده‌ایم.”

ملا محمد یعقوب در رابطه به درگیری‌های مرزی میان افغانستان و برخی از کشورهای همسایه، گفت که مشکلات مرزی، از قبل وجود داشت و امارت اسلامی تلاش کرده است تا آن‌را از راه‌ مذاکره و گفت‌وگو، حل کند.

در همین حال، مسئولان وزارت دفاع ملی، از چاپ و نشر هشت هزار برگه آگاهی‌دهی در پیوند به رعایت فرمان عفو عمومی امارت اسلامی خبر دادند.

اما مولوی محمد محسن هاشمی؛ معین تامیناتی وزارت امور داخله، در پاسخ به این سوال کلید که این وزارت، تاچه حدی برای عملی شدن فرمان عفو عمومی، اقدام کرده است، گفت:” فرمان به‌گونه کامل عملی می‌شود، اما نیروهای امنیتی کسانی را که بغاوت می‌کنند و در گوشه-گوشه افغانستان در برابر امارت اسلامی سنگ‌اندازی می‎کنند، باید بازداشت و یا تحت تعقیب قرار دهند.”

در این برنامه، مولوی نورجلال جلالی؛ معین اداری و کفیل وزارت امور داخله، در رابطه به ادامه انفجارها و فعالیت گروه داعش در افغانستان، به خبرنگاران گفت که انفجارها نسبت به دوران حکومت پیشین، کاهش یافته و گروه داعش که یک پدیدهء خارجی است، در افغانستان نابود می‌شود.

این در حالی‌ست که در کنار انفجارها در برخی ولایت‌ها، گشت‌وگزار طیاره‌های بی‌سرنشین در فضای افغانستان نیز باعث نگرانی مردم شده است.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA