ads

ششمین جشنواره انگور، عسل و انجیر در هرات برگزار شد

ششمین جشنوارۀ انگور در ولایت هرات، با نمایش 70 نوع انگور، عسل و انجیر در ریاست زراعت این ولایت برگزار شد.

مرجان وفا
26 اسد 1401
ششمین جشنواره انگور، عسل و انجیر در هرات برگزار شد

همزمان با برگزاری این جشنواره، مقام‌های محلی از افزایش محصولات انگور، انجیر و عسل خبر داده و وعده همکاری به دهقانان این ولایت دادند.

نور احمد اسلام جار، والی هرات، با حضور در این نمایشگاه گفت که اداره محلی این ولایت، آماه هرنوع همکاری با دهقانان است:«خوش‌بختانه در کنار افزایش محصولات انگور، محصولات عسل و انجیر نیز امسال افزایش یافته و ما از این باغ‌داران برای تولید محصولات زراعتی حمایت می‌کنیم.»

در عین‌حال پیرمحمد حلیمی، رئیس زراعت ولایت هرات، با ابراز این‌که محصولات انگور در سال اجاری افزایش یافته، بر حمایت از دهقانان تاکید کرد.

او افزود:«عمده‌ترین مشکل باغ‌داران در هرات نداشتن یخچال‌ها {سردخانه} در هرات است که به زودترین فرصت این مشکل رفع خواهد شد. ما امسال حدود ۱۵۰ هزار تُن انگور داریم که ۵۰ هزار تن را مصرف داخلی،۶۰ هزار تن را به خارج از کشور صادر و  ۴۰ هزار تن را به محصولات صنعتی مصرف می‌کنیم.»

بشیر احمد بهادری، رئیس اتاق زراعت و مالداری ولایت هرات، می‌گوید که در سال جاری 12 هزار و 125 هکتار زمین، برای غرس انگور اختصاص داده شده بود:«این نمایش‌گاه برای دو روز برگزار خواهد شد و محصولات مختلفی از باغ‌داران و زنان متشبث نیز به نمایش گذاشته شده است.»

از سویی‌هم باغ‌دارانی که در این جشنواره شرکت کرده اند، ابراز امیدواری می‌کنند تا زمینۀ صادرات محصولات‌‌شان به بیرون از کشور فراهم شود.

ناصر، یکی از این دهقانان که به مساحت 25 جریب زمین، در ولسوالی گذره هرات، باغ انگور دارد، می‌گوید که اگر مسئولان از آنان حمایت کنند، می‌توانند محصولات شان را به بیرون از کشور صادر کنند.

جشنوارۀ انگور همه ساله در ولایت هرات برگزار می‌شود که به گفته مسئولان، در سال جاری محصولات انگور 30 درصد افزایش یافته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA