ads

برگزاری مراسم عاشورا در هرات؛ شهروندان از تامین امنیت ابراز رضایت می‌کنند

شماری از برگزار کننده‌گان مراسم عاشورا در ولایت هرات از تامین امنیت این مراسم ابراز رضایت نموده؛ اما می‌گویند که به دلیل محدودیت‌های امنیتی زنان نتوانستند در از طرف روز در این مراسم شرکت کنند.

مرجان وفا
17 اسد 1401
برگزاری مراسم عاشورا در هرات؛ شهروندان از تامین امنیت ابراز رضایت می‌کنند

امروز دهم ماه محرم برابر است با شهادت امام حسین، نواسه‌ی پیامبر اسلام و امام دوم شیعیان که در برابر یزید ابن معاویه قیام کرد و در نتیجه با ۷۲ از یاران خود در کربلا شهید شدند.

شماری از شهروندان اهل تشیع در هرات همه‌ساله از این روز مذهبی تجلیل به عمل می‌آورند.

آنان با ابراز رضایت از تامین امنیت مراسم عاشورا، می‌گویند که ام‌سال نسبت به سال‌های گذشته امنیت بهتر تامین شده است. اما به گفته آنان به‌دلیل محدودیت‌ها بخاطر تامین امنیت، زنان نتوانسته اند از طرف روز در این مراسم اشتراک کنند.

از سویی‌هم، شماری از عالمان دین، بزرگ‌داشت و برگزاری مراسم دینی را یکی از راه‌های استحکام ارزش‌های دینی دانسته و بر برگزاری هرچه بهتر آن تاکید دارند.

سید رضا ایوبی، یکی از عالمان دین می‌گوید که روز عاشورا بیان‌گر فداکاری و ایستاده‌گی در مقابل ظلم است:«فرزندان ما باید درست تربیه‌ی دینی شوند تا برای دینی‌که حسین فدا شد؛ آنان مدافع خوبی باشند.»

با این همه مسئولان قومندانی امینه‌ هرات از تامین امنیت برگزارکننده‌گان مراسم عاشورا در هرات خبر داده و می‌‌گوید که نیروهای امنیتی به مناطقی که مراسم برگزار می‌شود، موظف شده اند.

محمودشاه رسولی، سخنگوی قومندانی امنیه‌ هرات می‌گوید که نیروهای امنیتی از زمان آغاز مراسم‌ عزاداری تا آخرین لحظه بر ساحات کنترل دارند:«نیروهای قطعه 05، نیروهای پولیس به مناطق اعزام شده اند و در صورت ضرورت، نیروهای ویژه آماده‌ تامین امنیت هستند و مردم نیز همکاری می‌کنند.»

این نگرانی‌ها در حالی ابراز می‌شود که به روزهای جمعه و شنبه در نتیجه حملات انفجاری در مناطقی از شهر کابل، شماری از برگزار کننده‌گان مراسم عاشورا کشته و زخمی شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA