ads

مسئولان امنیتی بلخ: مراسم مذهبی دهم محرم در داخل مسجدها و تکیه‌خانه‌ها برگزار شود

مسئولان امنیتی بلخ، از علما و مردم خواسته‌اند که مراسم مذهبی دهم محرم را در داخل مسجد‌ها و حسینیه‌ها برگزار کنند و از رفتن به روضه مبارک و جاده‌ها خودداری کنند.
آنان، می‌گویند که این تصمیم، به‌خاطر نگرانی‌های امنیتی گرفته شده است.

جواد نبی‌زاده
16 اسد 1401
مسئولان امنیتی بلخ: مراسم مذهبی دهم محرم در داخل مسجدها و تکیه‌خانه‌ها برگزار شود

مولانا ابراهیم ساجد؛ معاون همآهنگی قومندانی امنیه بلخ، می‌گوید که وزارت‌های امور داخله و امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مراسم مذهبی دهم محرم را در جاده‌ها ممنوع ساخته‌اند.

او افزود:« پیروان مذهب اهل تشیع در هر جایی از کشور می‌توانند مراسم عزاداری شان را در داخل مسجد و تکیه خانه‌ها برگزار کنند به‌خاطر امنیت.»

در همین حال حسین بیانی؛ مسئول شورای علمای شیعه در شمال کشور، از عزاداران در شهر مزارشریف خواسته است که مراسم مذهبی شان را در روز عاشورا، در داخل مسجد و حسینیه‌ها برگزار کنند.

بیانی گفت:« علمای شیعه و امارت اسلامی و همچنان علما و مسئولان امنیتی این ولایت تصمیم بر این گرفته‌اند که مردم در داخل تکیه خانه‌ها مراسم عزاداری برگزار کنند.»

از سویی هم، شماری از باشنده‌گان شهر مزارشریف، از مسئولان امنیتی می‌خواهند که برای تامین امنیت مکان‌های مذهبی و جان مردم، بیش‌تر تلاش نموده و مانع تحرک اخلال‌گران شوند.

فردین؛ باشنده شهر مزارشریف، در این مورد چنین می‌گوید:

او گفت:« ما می‌خواهیم که امنیت عزاداران تامین شود و عزاداران بتوانند به شکل درست مراسم شان را به پیش ببرند و از مسئولان خواهان تامین امنیت بهتر جان شهروندان هستیم.»

گفتنی‌ست که مراسم مذهبی دهم محرم در ولایت بلخ، همه ساله با تجمع هزاران تن در روضه منسوب به حضرت علی، در شهر مزار شریف برگزار می‌شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA