ads

برخی خبرنگاران زن در تلویزیون ملی بی‌کار شده‌اند

شماری از زنان خبرنگار در تلویزیون ملی که پس از تحولات سیاسی اخیر، وظایف خود را از دست داده‌اند، از بی سرنوشتی شکایت دارند..

سونا یوسفی
16 اسد 1401
برخی خبرنگاران زن در تلویزیون ملی بی‌کار شده‌اند

آنان می‎گویند که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی، قرارداد کاری شان، از سوی اداره تلویزیون ملی، فسخ شده است.

فریحه نوری؛ یک تن از کارمندان قراردادی تلویزیون ملی، می‌گوید که این تلویزیون قراردادش را فسخ کرده و برای برخی زنان که به‌عنوان کارمندان رسمی وظیفه اجرا می‌کردند نیز اجازه کار داده نشده است.

نوری گفت:« برای ما گفته شد که ما کارمندان رسمی داریم وبه کارمندان قرار دادی نیاز نداریم اما اگر ما کارمندان قرار دادی بودیم پس چرا کارمندان زن که رسمی استند نیز کار نمی کنند.»

در همین حال صدیقه ملک‌زی؛ یک تن دیگر از کارمندان تلویزیون ملی، می‎گوید که نادیده گرفتن استعداد خبرنگاران زن، سرکوب لیاقت آنان به‌حساب می‌آید.

به گفته او، زنانی که در تلویزیون ملی کار می‎کردند، هرکدام سند تحصیلی و تجربه درازمدت دارند.

ملک‌زی افزود:« من فعلا در خانه بی‌کار هستم و این برای ما خیلی ناامید کننده است، حتی اکثر همکاران ما به تکالیف روحی گرفتار شدند، از حکومت می‎خواهم که به ما اجازه بدهند تا دوباره به کار آغاز کنیم.»

از سوی هم وجیهه واحدی؛ کارمند برکنار شده تلویزیون ملی می‌گوید که اکنون بی‎کار است و آینده مبهم، روانش را پریشان ساخته است.

او گفت:« ما به کار رفتیم اما برای ما گفته شد که شما حق کار کردن در اینجا را ندارید و ما نا امید برگشتیم طرف خانه ولی بازهم بعد از چند روز دوباره دفتر رفتیم اما برای ما گفته شد که شما کارمندان قرار دادی استید و منفک شدید.»

با این حال ضیاءالحق حقمل؛ معاون تلویزیون ملی می‎گوید، قرارداد کارمندان قراردادی که مدت‌زمان قرارداد شان تکمیل شده بود، بر اساس اصول اداره، تمدید نشد.

او، گفت که در میان این کارمندان، مردان نیز شامل بودند.

«طبعا قراردادهای که ختم شد شامل زنان و مردان بودند  که در وقت معین تمام شد و ما نمی توانستیم به آن ها بدون قرار داد معاش بدهیم.»

گفتنی‌ست که پس از تحولات سیاسی اخیر، شمار زیاد رسانه‌ها مسدود گردید که در پی آن، صدها خبرنگار به‌خصوص خبرنگاران زن، بی‌کار شدند.

از سویی هم برخی زنان که در اداره‌های دولتی کار می‌کردند نیز وظایف شان را از دست داده و یا هم برای شان اجازه رفتن به دفترها داده نشده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA