ads

افغانستان و پاکستان به برگزاری نشست سه جانبه با ازبیکستان توافق کردند

هیئت‌های افغان و پاکستانی، در دیدار شان در کابل، توافق کرده‌اند که یک نشست سه‌جانبه اتصال منطقوی میان افغانستان، پاکستان و ازبیکستان، برگزار شود.

جمشید مجددی
30 سرطان 1401
افغانستان و پاکستان به برگزاری نشست سه جانبه با ازبیکستان توافق کردند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در یک اعلامیه گفته که هیئت‌های دو کشور، در نشست 19 جولای توافق کردند که هیچ محدودیت زمانی بر کالاهای افغانستان که از مسیر این کشور انتقال داده می‌شود، وجود ندارد.

به گفته او، در این دیدار توافق شد که سکتور خصوصی افغانستان و پاکستان، روی میکانیزم واضح برای تجارت بهتر، به گفت‌وگوها ادامه دهند.

دو طرف، روی آغاز تردد آزاد موترهای باربری تجارتی میان دو کشور در ماه اگست و رفع محدودیت بر صادرات اموال افغانستان از تمام بنادر به‌شمول بندر واگه به هند و دیگر کشورها، توافق کردند.

آغاز کار روی موارد موافقت‌نامه «اپتا» فعالیت 24 ساعته تورخم و سپین‌بولدک برای طی مراحل گمرکی اموال تجارتی، فعالیت 12 ساعته در غلام خان و دندپتان، رعایت تعادل در عبور و مرور موترهای باربری، تبادل اطلاعات گمرکی و هماهنگی بیشتر در سیستم‌های گمرکی، دیگر مواردی‌ست که هیئت‌های دو کشور، روی آن توافق کردند.

هرچند گفته شده بود که صادرات زغال‌سنگ افغانستان، موضوع اصلی گفت‌وگو میان دوطرف خواهد بود، اما ذبیح‌الله مجاهد، در این مورد چیزی نگفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA