ads

سرنوشت مبهم مکتب‌های دخترانه؛ شاگردان نا امید شده اند

شماری از شاگردان دختر دوره متوسطه ولیسه می‌گویند، نزدیک به یک سال است که در بی‌سرنوشتی قرار دارند و امید شان را در زمینه بازگشایی دروازه‌های مکتب، از دست می‌دهند.

راحله یوسفی
21 سرطان 1401
سرنوشت مبهم مکتب‌های دخترانه؛ شاگردان نا امید شده اند

با این‌حال، مسئولان امارت اسلامی نیز پاسخ مشخصی در مورد زمان بازگشایی مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم ارایه نمی‌کنند.

دیبا، شاگرد صنف هشتم که مانند چندین میلیون دختر دیگر از رفتن به مکتب محروم شده است، می‌گوید که اکنون با گذشت ماه‌ها از مسدود ماندن مکتب به روی دختران، امیدش را از ادامه تحصیل از دست داده است.

او می‌افزاید که امتحان چهارنیم ماهه مکتب‌ها درحال تمام شدن است؛ اما سرنوشت مکتب‌های دخترانه تا کنون مشخص نشده‌است:«تعلیم و تریبه حق زن و مرد است. همان‌گونه که پسران حق رفتن به مکتب را دارند به ما هم اجازه داده شود تا به مکتب برویم. سال تعلیمی نیم شد و تا هنوز سرنوشت ما معلوم نیست.»

در عین‌حال انیسه، شاگرد صنف یازدهم، از کم‌توجهی امارت اسلامی در زمینه بازگشایی مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم انتقاد کرده و می‌گوید که امارت اسلامی مساله بازگشایی مکتب‌های دخترانه را به حاشیه برده است:«چندین بار امارت اسلامی برای ما وعده داده که مکتب‌ها باز خواهد شد. در شروع سال تعلیمی هم به ما وعده داده که مکتب‌ها باز می‌شود؛ اما نشد. پس از آن امیدوار بودیم که بعد از عید رمضان آغاز شود، باز هم دختران پیام منفی دریافت کردند. این مساله دختران را مایوس کرده است.»

از سویی‌هم سحر امیری، مادر یکی از دخترانی‌که از رفتن به مکتب محروم شده، می‌گوید که نگران مسدود ماندن مکتب‌های دختران و مشخص نشدن آینده تعلیمی آنان به مدت طولانی است:«امارت اسلامی چندین بار وعده داد که طرح ساخته می‌شود و به دختران اجازه رفتن به مکتب داده می‌شود؛ اما تا کنون از این طرح خبری نیست و دختران در بی‌سرنوشتی قرار دارند.»

با این حال بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، معلومات تازه در مورد بازگشایی مکتب‌های دخترانه ارایه نکرده و می‌گوید که به اعلامیه‌ی وزارت معارف که به‌تاریخ سوم ماه حمل منتشر شد، اکتفا می‌کند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA