ads

افزایش پرچوی‌های برق در شهر کابل؛ برشنا:«در روزهای عید رفع می‌شود.»

باشنده‌گان شهر کابل از افزایش پرچوی‌های برق در هفته‌های اخیر در این شهر شکایت دارند.

نگینه نیازی
15 سرطان 1401
افزایش پرچوی‌های برق در شهر کابل؛ برشنا:«در روزهای عید رفع می‌شود.»

آنان می‌گویند که با شدت گرفتن گرما، پرچوی‌های برق بیشتر شده و این مساله مشکلات زیادی را برای آنان بار آورده است.

آرین پور، یکی از باشنده‌گان شهر کابل می‌گوید که در روزهای اخیر پرچوی‌های برق، بیشتر شده و کمبود برق آنان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

او از مسئولان شرکت برشنا می‌خواهد که به این مشکل شهروندان رسیده‌گی کند:«با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اگر بزرگ‌سالان هوای گرم را تحمل کرده بتوانند؛ اما اطفال نمی‌توانند این گرما را تحمل کنند. امیدواریم مسئولان به این مشکلات رسیده‌گی کنند.»

در عین‌حال، سعید عالم هاشمی یکی دیگر از باشنده‌گان کابل نیز از افزایش پرچوی‌های برق شکایت داشته و می‌گوید که نبود برق در این فصل سال مردم را با مشکلات گوناگون مواجه می‌سازد:«امیدواریم که شرکت برشنا در این خصوص توجه کند، چون از یک‌طرف در آستانه فرا رسیدن عید قرار داریم و از سوی دیگر اقتصاد مردم خوب نیست تا از سولر کار بگیرند.»

با این همه، عزت‌الله قانت آمر نشرات شرکت برشنا می‌گوید که دلیل عمده پرچوی‌های برق در شهرکابل کم‌بود آب در فابریکه‌های تولیدی نغلو، ماهیپر و سروبی است.

به گفته او، تولید برق فابریکه‌های تولیدی نغلو، سروبی و ماهیپر، از حدود 100 میگاوات به 20 میگاوات، کاهش یافته است.

آمر نشرات شرکت برشنا با ابراز اینکه مشکل پرچوی‌های برق در روزهای رفع می‌شود، از مردم می‌خواهد تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند:«به اثر گرمی هوا مصارف برق مردم زیاد شده است به‌همین دلیل ما مکلف هستیم که بر اساس تقسیم اوقات تعیین شده، برق را  به تمام مناطق شهر کابل توزیع کنیم. شرکت برشنا برای مشترکین خود اطمینان می‌دهد که در روزهای عید مشکل پرچوی‌های برق را رفع می‌کند.»

این در حالی است که به گفته شهروندان کشور در سال‌های گذشته نیز با فرا رسیدن فصل گرما، پرچوی‌های برق بیشتر می‌شد؛ اما به گفته آنان ام‌سال این پرچوی های به‌گونه غیر معمول افزایش یافته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA