ads

راه دشوار آزادی بیان؛ سه خبرنگار در فاریاب به محکمه معرفی شدند

یک خبرنگار و دو نماینده‌ نهادهای مدافع خبرنگاران در ولایت فاریاب از سوی مدیر اجرائیه تعلیمات ریاست معارف این ولایت به اتهام توهین و تحقیر به محکمه معرفی شدند.

آزادبیگ رسولی
6 سرطان 1401
راه دشوار آزادی بیان؛ سه خبرنگار در فاریاب به محکمه معرفی شدند

فیروز غفوری، نماینده کمیته مصئونیت خبرنگاران، الوغ بیگ غفوری معاون اتحادیه ملی ژورنالیستان و بصیره مصمم یکی از خبرنگاران آزاد در ولایت فاریاب، به اتهام توهین و تحقیر از سوی غلام سخی بیان، مدیر اجرائیه تعلیمات ریاست معارف به محکمه معرفی شده اند.

غلام سخی بیان، مدیر اجراییه تعلیمات عمومی ریاست معارف٬ و رئیس پیشین اطلاعات و فرهنگ ولایت فاریاب می‌گوید که این خبرنگاران و نماینده‌گان نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران در پُست‌های فسبوکی شان او را تحقیر و توهین کرده اند.

آقای بیان می‌افزاید که ادعای این خبرنگاران بالای او مبنی بر مرتکب شدن فساد مالی و اخلاقی بی‌بنیاد است و آنان باید اسنادهای شان را به محکمه ارایه کنند.

در همین‌حال، خبرنگارانی‌که از سوی غلام سخی بیان متهم به توهین شده اند، می‌گویند که آنان درهرشرایطی بی‌طرفانه اطلاع رسانی کرده اند.

این خبرنگاران می‌افزایند که آنان در زمان حکومت قبلی، مواردی از فساد اداری و اخلاقی غلام سخی بیان را که در آن زمان رئیس اطلاعات و فرهنگ بود، فاش ساخته بودند.

به گفته این خبرنگاران، آقای بیان در زمان حکومت قبلی نیز علیه آنان شکایت درج کرده بود که با پادر میانی نقیب‌الله فایق، قضیه حل و فصل شد.

آنان از جامعه جهانی و نهادهای حامی خبرنگاران در کشور می‌خواهند تا از آنان حمایت کنند. 

در عین‌حال، قطب الدین کوهی رئیس اتحادیه ملی ژورنالیستان فاریاب به کلید می‌گوید که قضیه شکایت آقای بیان از این خبرنگاران در زمان حکومت قبلی حل‌وفصل شده بود؛ اما با حاکمیت امارت اسلامی آقای بیان دوباره علیه این‌ها دعوا باز کرده است.

این در حالی است که به گفته شمس‌الله محمدی رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فاریاب، غلام‌سخی بیان رئیس پیشین اطلاعات و فرهنگ این ولایت بر اساس ادعای این خبرنگاران مبنی بر انجام فساد اداری، در نظام قبلی دوسیه داشت و با ضمانت رها شده بود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA