ads

نگرانی‌ها از حفر بی‌رویه‌ای چاه‌های عمیق در هرات

مسئولان ریاست آب‌‍رسانی ولایت هرات از حفر بی‌رویه‌ای چاه‌های عمیق در این ولایت ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که با حفر این چاه‌ها سطح آب‌های زیر زمینی پائین رفته و مردم با مشکل دست‌رسی به آب آشامیدنی مواجه خواهند شد.

مرجان وفا
2 سرطان 1401
نگرانی‌ها از حفر بی‌رویه‌ای چاه‌های عمیق در هرات

محمد نادر کاکر، رئیس ریاست آبرسانی این ولایت به کلید گفت که از چندی به این‌سو حفر چاه‌های عمیق در این ولایت افزایش یافته است که این وضعیت آنان را نسبت به آینده آب‌های زیر زمینی نگران کرده است:«حفر بی‌رویه‌ای چاه‌های عمیق در هرات نگران کننده است که این خود باعث پائین رفتن سطح آب‌های زیر زمینی می‌شود.»

در عین‌حال، شهروندان هرات نیز از حفر بی‌رویه‌ای چاه‌های عمیق در این ولایت ابراز نگرانی کرده و خواستار جلوگیری این روند از سوی مسئولان محلی اند.

ناصر، یکی از شهروندان هرات می‌گوید که اگر این روند ادامه یابد، درسال‌های آینده مردم هرات با خشک‌سالی شدیدتری مواجه خواهد شد.

عثمان، یکی دیگر از ساکنان هرات که از ولایت قندهار به این ولایت آمده است، از مسئولان محلی می‌خواهد تا جلوی افراد سودجو را بگیرند و نگذارند به‌صورت بی‌رویه به حفر چاه‌های عمیق بپردازند.

با این‌حال، مسئولان ریاست حوزه دریایی هریرود- مرغاب در زون غرب به کلید می‌گویند که این ریاست برای جلوگیری از حفر بی‌رویه‌ای چاه‌های عمیق اقداماتی را روی دست دارد.

مولوی سردار مزمل، رئیس حوزه‌ دریایی هریرود ـ مرغاب می‌گوید، اشخاص و نهادهایی که روزانه بیشتر از سه متر مکعب آب نیاز دارند، باید برای حفر چاه عمیق، جواز اخذ کنند.

او هم‌چنان می‌افزاید:«حفرچاه‌های عمیق و نیمه عمیق به‌منظور زراعت در ولایت هرات ممنوع است و نظر به طرزالعمل این ریاست، با افراد متخلف برخورد جدی صورت می‌گیرد.»

ای درحالی‌ست که اخیرا حفر چاه‌های عمیق و کشیدن آب توسط انرژی آفتابی با استفاده از «سولر پمپ» برای تهیه آب آشامیدنی و زراعتی در ولایت هرات افزایش یافته است. به گفته مسئولان اگر این روند ادامه پیدا کند تا چند سال دیگر باشنده‌گان این ولایت به کمبود آب شیرین مواجه خواهند شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA