ads

بیکار شدن خبرنگاران در پی مسدود شدن شماری از رسانه‌ها در هرات

شماری از خبرنگاران در هرات می‌گویند که با بدتر شدن اوضاع اقتصادی و مسدود شدن شماری از رسانه‌ها به دلایل مختلف، آنان شغل شان را از دست داده و اکنون در وضعیت بد اقتصادی به‌سر می‌برند.

مرجان وفا
5 جوزا 1401
بیکار شدن خبرنگاران در پی مسدود شدن شماری از رسانه‌ها در هرات

این خبرنگاران می‌‎گویند که برخی از آنان به‌دلیل مشکلات اقتصادی به کارهای شاقه رو آورده اند.

فاطمه کریمی یکی از این خبرنگاران به کلید می‌گوید:«من فکر می‌کنم اکثر افرادی که از کار بیکار شده‌اند، مالکان رسانه‌ها هم در آن نقش داشتند، چون برخی رسانه‌ها به‌دلیل وضعیت مالی؛ اما برخی دیگر بدون کدام دلیل خبرنگاران شان را از کار اخراج کردند.»

فردینا (نام مستعار) یکی دیگر از خبرنگاران در مصاحبه به کلید می‌گوید، وی که تنها نان آور خانواده‌ است از چند ماه به این‌سو بیکار شده و با مشکلات زیادی مواجه است:«چند ماه می‌شود که بیکار شده‌ام و مسئولیت یک خانواده‌ی پنج نفری به دوش من است، مشکلات اقتصادی زیادی دارم.»

با این‌حال شماری دیگر از خبرنگاران با ابراز نگرانی از این وضعیت، از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهند که برای خبرنگاران بیکار، زمینه اشتغال را فراهم سازند.

محسن کریمی، از معدود خبرنگارانی است که هنوز با رسانه‌ها کار می‌کند. او در مصاحبه با کلید می‌گوید که اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، اکثر رسانه‌ها از فعالیت بازمانده و خبرنگاران بیشتری بیکار خواهند شد:«ما امیدواریم که تمام مشکلات رسانه‌ها حل شود و تعدادی از دوستانی که به کار شاقه روی آورده اند،‌ دوباره به کار رسانه‌ای گماشته شوند.»

در همین‌حال، سلیم مشعل رئیس کمیته مصوونیت خبرنگاران با ابراز امیدواری از کمک نهادهای بین‌المللی با رسانه‌ها به کلید می‌گوید که در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰ خبرنگار در هرات با رسانه‌های محلی، ملی و بین المللی کار می‌کنند.

او می‌‌افزاید:«خواست ما از نهاد‌های بیرونی  این است که در قسمت مالی با رسانه‌ها همکاری داشته باشند.»

این در حالی است که بر اساس آمار‌های سازمان گزارشگران بدون مرز و انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان، با تحولات اخیر سیاسی در کشور، 43 درصد رسانه‌های افغانستان از فعالیت باز مانده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA