ads

اعلام همکاری شرکت روسی «اولمپ انرژی» در ترمیم سیستم تخنیکی مکروریان

در حالی‌ که باشنده‌گان‌ مکروریان‌ها از مشکلات موجود در سیستم‌ مرکز گرمی و آب‌رسانی شکایت دارند، مسئولان شرکت دولتی تدویر،حفظ و مراقبت مکروریان‌ها از آغاز همکاری با یک شرکت روسی در قسمت ترمیم دستگاه‌های تخنیکی خبر می‌دهند.

منصور یوسف‌زی
4 جوزا 1401
اعلام همکاری شرکت روسی «اولمپ انرژی» در ترمیم سیستم تخنیکی مکروریان

مجاهد انصار، معاون تخنیکی این شرکت می‌گوید، سیستم‌های تخنیکی مکروریان‌ها حدود نیم قرن پیش ایجاد شده و در این مدت به ترمیم و تجدید آن توجه صورت نگرفته است.

او  امروز (چهارشنبه،4 جوزا) در یک نشست خبری گفت، شرکت روسی بنام «اولمپ انرژی» سیستم‌های تخنیکی مکروریان‌ها را بررسی می‌کند تا دریابند کدام بخش‌ها به ترمیم و کدام بخش‌ها به تجدید نیاز دارند.

به گفته‌ی انصار، هم‌اکنون تمام سیستم‌های تخنیکی مکروریان‌ها از کار افتاده اند:«در سه بخش که در آن سیستم مرکز گرمی، آب‌رسانی و کانالیزاسیون شامل است باهم مشترک کار خواهیم کرد، ما می‌خواهیم این سیستم‌ها را تجدید کنیم، در نخست سروی انجام می‌شود تا بدانیم که چقدر امکانات نیاز است.»

از سوی هم الیکسی مزرین، رییس شرکت روسی اولمپ انرژی می‌گوید، اتحاد جماهیر شوروی پروژه‌ّهای زیادی در افغانستان تطبیق کرده بود و حال آنان در تلاش اند تا این پروژه‌ها را تقویه کنند.

او افزود، با همکاری انجنیران افغان تلاش می‌کنند تا به مشکلات موجود در این بخش رسیدگی شود:«یادآوری می‌کنم که اتحاد جماهیر شوروی قبلا پروژه‌های را در افغانستان تطبیق کرده بود و ما حال در تلاش هستیم تا با دریافت امکانات این پروژه‌ها را دوباه احیا کنیم.»

مسئولان افغان و روسی در حالی از همکاری‌های مشترک برای رسیده‌گی به مشکلات تخنیکی خبر می‌دهند که نگرانی‌ باشنده‌گان مکروریان‌ها به دلیل مشکلات موجود در دستگاه‌های تخنیکی افزایش یافته است.

فضل وهاب، یکی از باشنده‌گان مکروریان به کلید می‌گوید، در قسمت سیستم مرکز گرمی و آب‌رسانی با مشکلات زیادی مواجه اند.

او افزود:«در مکروریان‌ها مشکلاتی زیادی وجود دارد؛ اما از لحاظ تخنیکی در قسمت مرکز گرمی و آب‌رسانی ما با مشکلات بیشتر مواجه هستیم که باید به آن توجه صورت گرفته و به زودی حل شود.»

شکایت‌های باشنده‌گان مکروریان از وجود مشکلات  در سیستم آب‌رسانی و مرکز گرمی در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش شرکت تدویر،حفظ و مراقبت مکروریان‌ها با همکاری  یونیسف از حفر پنج حلقه چاه آب اشامیدنی به ارزش ۳۵ میلیون افغانی خبر داده بود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA