ads

شفاخانه 20 بستر ولسوالی شیرین تگاب فاریاب پس از ترمیم افتتاح شد

مسئولان ریاست صحت عامه ولایت فاریاب می‌گویند که تعمیر شفاخانه 20 بستر ولسوالی شیرین تگاب، پس از ترمیم، دوباره افتتاح و به عرضه خدمات صحی برای مردم این ولسوالی به‌گونه عادی آغاز کرد.

آزادبیگ رسولی
25 ثور 1401
شفاخانه 20 بستر ولسوالی شیرین تگاب فاریاب پس از ترمیم افتتاح شد

داکتر عجب خان حمیدی سرپرست اداره صحت عامه فاریاب می‌گوید که مردم در ولایت فاریاب به‌خصوص در ولسوالی‌ها، کمتر به خدمات صحی دسترسی دارند.

به گفته او، جنگ‌های 20 سال اخیر به سکتور صحت آسیب بیشتر رسانده و ساختمان کلینیک‌ها در سطح ولایت نیاز به ترمیم و تجهیز دارویی دارند.

در همین‌حال لیلما ابوی رئیس دفتر مرکزی ام‌ام‌آرسی‌ا(MMRCA) می‌گوید که در سطح ولایت فاریاب 68 باب کلینیک فعالیت دارد که 33 باب آن از اثر جنگ‌های سال‌های اخیر کاملا تخریب شده است.

به گفته وی، قرار است تا آخر ماه جون سال جاری میلادی، کلینیک‌های تخریب شده در این ولایت، دوباره ترمیم شده و به فعالیت آغاز کنند.

وی هم‌چنان افزود، در برنامه نخست کاری موسسه MMRCA، ترمیم پنج باب کلینیک دراین ولایت شامل است.

ازسوی‌هم مریضان در شفاخانه ولسوالی شیرین تگاب فاریاب با ابراز خرسندی از ترمیم مجدد ساختمان شفاخانه 20 بستر این ولسوالی از مسئولان بخش صحت می‌خواهند تا سهولت‌های بیشتری را برای مراجعان این شفاخانه فراهم کنند.

هم‌چنان، باشنده‌گان ولسوالی شیرین تگاب فاریاب به منظور افزایش خدمات صحی از دولت و نهادهای حمایت‌کننده بخش صحت خواستار ارتقای شفاخانه 20 بستر این ولسوالی به 50 و یا 80 بستر شده اند.

ولسوالی شیرین تگاب فاریاب دارای حدود 260 هزار نفوس است که شفاخانه 20 بستر این ولسوالی  نزدیک به 52 هزار خانواده را تحت پوشش خدمات صحی قرار میدهد

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA