ads

مگروتی: فعالیت‌های سازمان غذایی جهان در افغانستان ادامه می‌یابد

نماینده سازمان غذایی جهان (WFP) در افغانستان از تداوم فعالیت‌های این سازمان در کشور خبر می‌دهد.

خیرالدین رحمانی
20 حمل 1401
مگروتی: فعالیت‌های سازمان غذایی جهان در افغانستان ادامه می‌یابد

مری الن مگروتی، در یک مصاحبه اختصاصی با کلید گفت که این سازمان از ماه اگست سال 2021  میلادی تا پایان این سال، به 15 میلیون تن در افغانستان، 270 هزار تن مواد غذایی و 48 میلیون دالر پول نقد کمک کرده‌است.

وی افزود که در سه ماه نخست سال جاری میلادی نیز برای 13.6 میلیون تن، 170 هزار تن مواد غذایی و 45 میلیون دالر پول نقد کمک توزیع شده و امیدوار است تا در ماه اپریل برای 18 میلیون تن کمک کند.

نماینده (WFP) در افغانستان، هم‌چنان تصریح کرد که فعالیت‌های این سازمان در افغانستان توقف نیافته‌است و قرار است از سوی این سازمان برای 23 میلیون افغان کمک‌های بشردوستانه در سال جاری فراهم شود.

او افزود:« فعالیت‌های برنامه جهانی غذا در افغانستان تعلیق نشده است. پشنهاد ما برای تامین منابع بیشتر مالی برای ادامه فعالیت ما در ماه‌های پس از جون بود. ما به منابع اضافی نیاز داریم و این یک سوء تفاهم از پشنهاد ما برای منابع بیشتر بود.»

مری الن مگروتی می‌گوید که 80 انجو در توزیع کمک‌ها با این سازمان همکار بوده که 70 درصد آنان انجوهای داخلی افغانستان است.

او گفت:«سازمان جهانی غذا، در جریان هشت ماه پسین در افغانستان کمک‌هایش را از طریق انجوهای داخلی و خارجی به شهروندان افغانستان توزیع کرده‌است.»

وی می‌افزاید که با توجه به تشدید بحران‌ها در جهان به‌خصوص اوکراین، تامین منابع مالی برای رسانیدن کمک‌ها به افغانان کار دشوار است، با آن هم تمویل‌کننده این اداره علاقه‌مند حمایت مالی برای ادامه فعالیت WFP در افغانستان است.

در همین حال، آگاهان امور به این باورند که ادامه کمک‌های سازمان غذایی جهان به افغانستان در زمینه جلوگیری از فقر و گرسنگی تاثیر مثبت خواهد داشت.

محمد ظاهر عالمی، آگاه مسایل اقتصادی می‌گوید که شهروندان کشور هنوز هم نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه اند و لازم است تا سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه فعالیت‌های شان را ادامه دهند.

به باور وی، علاوه بر این‌که سازمان عذایی جهان برای شماری زیادی از مردم در افغانستان به‌گونه مستقیم مواد اولیه غذایی و پول نقد کمک می‌کنند، به‌گونه غیر مستقیم برای تعدادی هم زمینه کار را ایجاد می‌کند.

گفتنی‌ست که پس از تحولات اخیر سیاسی در افغانستان، فقر و گرسنگی در کشور به‌گونه بی‌پیشینه افزایش یافته و پس از آن سازمان غذایی جهان فعالیت‌اش را در کشور گسترش داده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA