ads

بیش از 50 هزار جلد پاسپورت در ولایت بلخ توزیع شده است

مسئولان ریاست پاسپورت ولایت بلخ از توزیع 52 هزار جلد پاسپورت، طی چهارماه اخیر خبر می‌دهند. به گفته این مسئولان با توزیع این تعداد پاسپورت، بیش از 250 ملیون افغانی عواید به خزانه دولت جمع‌آوری شده است.

جواد نبی‌زاده
25 حوت 1400
بیش از 50 هزار جلد پاسپورت در ولایت بلخ توزیع شده است

شیخ محمد عظیم عزام، رئیس اداره پاسپورت ولایت بلخ به رادیو کلید می‌گوید که در چهار ماه اخیر، فقط برای مریض‌داران، تاجران و محصلین توزیع پاسپورت صورت گرفته است و روند توزیع این سند ملی، تا کنون به‌گونه عادی شروع نشده است.

او هم‌چنان افزود:« نیروهای استخبارات امارت اسلامی، در این مدت بیش از 100 تن را در پیوند به کمیشن کاری پاسپورت بازداشت نموده و به ارگان های عدلی و قضایی معرفی کرده اند.»

در عین‌حال، مردم از کارکرد ریاست پاسپورت این ولایت رضایت نداشته و خواستار توزیع بیشتر پاسپورت‌ از سوی این اداره هستند.

شیرحسین، یکی از باشنده‌گان شهر مزارشریف می‌گوید که داشتن پاسپورت حق تمام مردم افغانستان است و مسئولان نباید برای توزیع این سند به مردم، تفکیک قایل شوند.

او به کلید می‌گوید: «پاسپورت حق هر شهروند یک کشور است، ما نباید پاسپورت را مختص بسازیم به کسی که مریض است یا پایواز مریض است. درست است اولویت را به آنان بدهند؛ ولی دولت باید تمام سهولت ها را به شهروندانش بطور یکسان فراهم سازد.»

در همین‌حال، مسئولان ریاست پاسپورت ولایت بلخ می‌گویند که طبق هدایت ریاست مرکزی پاسپورت، روند توزیع در ولایت‌ها متوقف است و تا هدایت بعدی دروازه این اداره به روی عموم بسته خواهد بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA