ads

استقبال امارت اسلامی از اظهارات توماس ویست

توماس ویست؛ نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای افغانستان، می‌گوید که واشنگتن از گروه‌های مسلحی که در برابر حکومت کنونی افغانستان ایستاده‌گی می‌کنند، حمایت نمی‌کند.

نویسنده: جمشید مجددی
28 دلو 1400
استقبال امارت اسلامی از اظهارات توماس ویست

وی، در جریان سخنرانی در انستیتیوت صلح امریکا گفت، این کشور قدرت‌های دیگر را نیز تشویق می‌کند تا دست از حمایت این گروه‌ها بردارند.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که ندیم احمد نجم؛ رییس سازمان استخبارات پاکستان، با عبدالرشید دوستم؛ رهبر حزب جنبش ملی، محمد محقق؛ رهبر حزب وحدت و عطا محمد نور؛ رهبر حزب جمعیت اسلامی، در ترکیه دیدار کرد.
گفته می‌شود که در این دیدار، در مورد وضعیت افغانستان و ایجاد حکومت همه‌شمول، بحث شده است.
اما اینکه پاکستان در پی چیست و مخاطب حرف‌های اخیر توماس ویست کدام کشورها بودند؟ سوال‌های‌ست که تحلیلگران، به آنها پاسخ‌ها داده‌اند.
عبدالواسع قانع؛ آگاه امور سیاسی می‌گوید، پاکستان تلاش می‌کند تا توجه جامعه جهانی را به‌خود جلب نموده و نشان دهد که این کشور، با تمام طرف‌های افغان، روابط عمیق دارد.
از سویی هم سید ناصر موسوی؛ دیگر آگاه سیاسی، از موقف اخیر امریکا که در آن به‌گونه غیر مستقیم به پاکستان اشاره شده است، استقبال می‌کند.
موسوی می‌افزاید که این موقف‌گیری‌، علاقه‌مندی‌ها به پایان جنگ چندین دهه در افغانستان را نشان می‌دهد.
در همین حال، امارت اسلامی نیز از موقف امریکا مبنی بر عدم حمایت از گروه‌های مسلح مخالف دولت کنونی افغانستان، استقبال می‌کند.
ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی امارت اسلامی به کلید می‌گوید، افغانستان به یک ثبات دایمی نیاز دارد و تمام کشورها‌ به‌شمول امریکا، باید در این زمینه همکاری کنند.
این در حالی‌ست که همزمان با دیدار رییس استخبارات پاکستان با مقام‌های حکومت پیشین افغانستان، نیروهای این کشور مناطقی در ولایت کنر را هدف حمله‌های راکتی قرار داده‌اند.
در این حمله‌های راکتی که هنوز هم ادامه دارد، یک افغان زخم برداشته است و خسارات هنگفت مالی، به باشنده‌گان محل وارد شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA