ads

معین وزارت اقتصاد: مخالفان امارت اسلامی در اقلیت هستند

دکتر عبدالطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد می‌گوید، کسانی که در برابر امارت اسلامی در رویکرد تقابل قرار دارند در اقلیت هستند.

مسعود اختیاری
25 دلو 1400
معین وزارت اقتصاد: مخالفان امارت اسلامی در اقلیت هستند

 نظری گفت که به مردم توصیه می‌کند که با نظام حاکم رویکرد تعامل را در پیش بگیرند، زیرا برای مهار و مدیریت بحران، این شیوه سازنده است.

 اما به قول وی در عین حال مردم می‌توانند به گونه صریح مطالبات شان را نیز از حکومت مطرح کنند.

آقای نظری این سخنان را به روز (دوشنبه، 25 دلو) در سفری به ولایت بامیان در حضور صدها تن از باشنده‌گان این ولایت بیان کرد.

نظری تاکید کرد، کسانی‌که خط تقابل را پیش گرفته‌اند، شمار شان بسیار اندک است و آنها در اقلیت قرار دارند. به قول وی، سیاست این افراد پوپولیستی است و آنان عمدتا هم خودشان و هم خانواده‌های شان در خارج از کشور به سر می‌برند.

معین مسلکی وزارت اقتصاد همچنان تاکید کرد که حکومت پیشین به دلیل توجه نکردن به خواست‌های مردم از هم پاشید. او گفت: «حامیان خارجی شان نیز به گونه خفت‌بار افغانستان را ترک کردند یا بیرون رانده شدند و اینجا بود که یک نظم سیاسی جدید شکل گرفت، امارت اسلامی به عنوان یک واقعیت سیاسی موجود.»

با این حال، باشنده‌گان بامیان از امارت اسلامی می‌خواهند که در بخش‌های بازسازی و اختصاص کمک‌های بشری به بامیان توجه کند.

عبدالعلی شفق، عضو کمیسیون مردمی مرکز بامیان گفت که پروژه‌های برق‌رسانی، اکمال اعمار سرک‌های نیمه‌کاره “دره صوف و شکاری” در دستور کار مسئولین امارت اسلامی قرار بگیرد و نیز از کمک‌های جامعه جهانی به گونه عادلانه به مردم نیازمند در ولایت بامیان اختصاص داده شود.

در همین حال مقام‌های محلی امارت اسلامی در بامیان تاکید دارند که امنیت در این ولایت تامین است و به نهادهای کمک رسان نیز گوش زد کرده‌اند که کمک‌ها به گونه شفاف وعادلانه به نیازمندان واقعی توزیع شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA