ads

نجیب‌الله امرخیل: درس‌های پوهنتون‌ها برای محصلان دختر و پسر آغاز می‌شود

برخی از مسوولان اتحادیه پوهنتون‌های دولتی می‌گویند که بسیاری از مشکلات فراراه‌ بازگشایی پوهنتون‌های دولتی برطرف شده و درس‌های پوهنتون‌ها برای محصلان دختر و پسر آغاز می‌شود.  

راحله یوسفی
11 دلو 1400
نجیب‌الله امرخیل: درس‌های پوهنتون‌ها برای محصلان دختر و پسر آغاز می‌شود

نجیب‌الله امرخیل، رییس این اتحادیه دوشنبه(11 دلو) به کلید گفت که براساس تقسیم‌اوقات اعلام شده از سوی وزارت تحصیلات عالی، محصلان دختر و پسر می‌توانند به‌زودی و بدون هیچ مانعی به درس‌های شان ادامه دهند.

به‌گفته وی، هم‌زمان با بازگشایی پوهنتون‌های دولتی، طرح جداسازی صنوف دختران و پسران نیز تطبیق خواهد شد و در این زمینه مشکلات جدی وجود ندارد.

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت تحصیلات عالی اعلام کرد که درس‌های پوهنتون‌های دولتی در مناطق گرم‌سیر از تاریخ 13 دلو و در مناطق سردسیر از 7  حوت سال جاری هجری خورشیدی، از سر گرفته خواهد شد.

شیخ عبدالباقی حقانی، سرپرست این وزارت با نشر یک ویدیو گفته است که مطابق برنامه‌های درسی تعیین شده، محصلان پس از سپری کردن سه‌هفته درس‌ و امتحان به سمستر بعدی راه می‌یابند.

 حقانی تاکید دارد که مسوولان و استادان پوهنتون‌ها مکلف‌اند که زمینه بهتر تحصیلی را برای محصلان فراهم سازند.

در همین حال شماری از محصلان از بازگشایی پوهنتون‌ها استقبال می‌کنند.

زحل رفاه، محصل پوهنتون تعلیم و تربیه از بازگشایی پوهنتون‌ها خوشحال است و از مسوولان می‌خواهد که به دختران نیز اجازه دهند تا به تحصیل شان ادامه دهند.

این درحالی‌است که پیش از این مقامات وزارت تحصیلات عالی دلیل مسدود بودن پوهنتون‌های دولتی را در پنچ ماه گذشته، مشکلات اقتصادی و چالش در تطبیق طرح جداسازی صنوف عنوان کرده بودند.

گفتنی‌است که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی، دروازه‌های پوهنتون‌های دولتی در تمام ولایت‌ها به‌روی محصلان بسته شد.

براساس آمار وزارت تحصیلات عالی 40 پوهنتون دولتی و 150 پوهنتون خصوصی در سراسر کشور فعالیت دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA